Blog

Doručování zásilek v předvánoční sezóně: nejčastější dotazy

1. 12. 2023 14:02

Před Vánoci denně vyřizujeme obrovské množství zásilek. Navýšili jsme kvůli tomu kapacity, prodloužili provozní dobu našeho zákaznického servisu, děláme zkrátka všechno pro to, aby všechny zásilky byly pod stromečkem včas. S jakými nejčastějšími dotazy se na nás obracíte?

Kdy mi bude zásilka doručena?

Drtivou většinu zásilek doručujeme do druhého dne. Na dobu doručení má však vliv mnoho faktorů (například to, kdy odesílatel zásilku podá, jestli nemá výdejní místo zrovna dovolenou a další). Popsali jsme je v tomto článku.

Pro sledování zásilky, kde se zrovna nachází, doporučujeme využít trasování. Do políčka pod „Zadejte trasovací číslo zásilky“ stačí vložit číslo balíku, který vás zajímá, a kliknout na „Hledat“.

Proč došlo k přesměrování zásilky?

K přesměrování zásilky může dojít v těchto situacích:
 

• ve chvíli, kdy má pobočka dovolenou (výdejní místo musí být uzavřeno více než 3 pracovní dny)

• je z technických důvodů nebo kvůli nemoci uzavřena (výdejní místo musí být uzavřené více než 3 pracovní dny)

• po domluvě s operátorem

Standardně však zásilky nepřesměrováváme. Je to právě proto, že se tím doba doručení může prodloužit až o několik pracovních dní. Zásilka totiž míří opět na depo, kde dojde k jejímu přeštítkování. Teprve potom je doručena do náhradní cílové destinace.

Čekáte zásilku z e-shopu Temu?

Doručování těchto zásilek má specifický proces. Pro více informací si přečtěte článek, který jsme pro vás na toto téma napsali.

Jak podat zásilku?

Zásilku vytvoříte snadno v naší appce. Následně si můžete zvolit, zda ji chcete podat přes Z-BOX nebo kamenné podací místo

Jak vrátit zásilku

Z-BOXy: Co se stane, když je mnou vybraný Z-BOX plný?

V takovém případě probíhá opětovný pokus o doručení. Pokud ani ten není úspěšný, měli byste obdržet výzvu ke zvolení preferovaného náhradního výdejního místa. Pakliže ji neprovedete, dojde k přesměrování zásilky automaticky.

Doručení na adresu: co se stane, když mě řidič nezastihne doma?

Pokud jste si objednali službu doručení na adresu, měla by vám v den doručování zásilky přijít SMS s časovým oknem, kdy můžete očekávat zásilku. Jakmile bude řidič na smluveném místě, měl by se s vámi zkusit dvakrát telefonicky spojit. Pakliže kontakt není úspěšný, měl by na vás zazvonit.

Teprve jestliže ani tehdy se nepodaří zásilku doručit, mělo by dojít k přesměrování zásilky na blízké výdejní místo s volnou kapacitou.

Informaci o tom, kde na vás zásilka počká, vám pošleme e-mailem.

Doručení na adresu: co se stane, když je u zásilky uvedená nepřesná adresa?

V případě, že náš systém vyhodnotí adresu jako nesprávnou nebo nepřesnou, měl by příjemce obdržet výzvu k opravě adresy, aby mohla být zásilka v pořádku doručena. Oprava adresy je řešená pomocí widgetu, kde stačí pin v mapě přesunout na správnou adresu, což je nejjednodušší způsob. Více informací najdete v tomto článku.


Sdílet:

Rubriky