Potřebujete poradit?
Sledování zásilky
Zeptejte se online našeho Zásilkobota
Abyste nemuseli dlouze hledat nebo čekat odpověď, je tu náš odborník na nejčastější dotazy — chatbot Zásilkobot, který nikdy nespí a je tu pro vás 24 hodin denně.
Nejčastější otázky a odpovědi
Filtrovat téma:
Pohyb vaší zásilky můžete sledovat online zde, a to po zadaní trasovacího čísla. Trasovací číslo obdržíte v naší aplikaci Zásilkovna, e-mailem či SMS zprávou.
Je několik způsobů, jak prodloužit úložní dobu vaší zásilky:
Pomocí mobilní aplikace Zásilkovna: stačí si dohledat zásilku a kliknout na tlačítko "Prodloužit." Pokud naši aplikaci nevyužíváte, vyhledejte zásilku zde.
Telefonicky na čísle +420 216 216 516.
Pomocí odpovědní SMS.
Na výdejních místech je standardní úložní doba 7 dnů a prodloužení je možné o 14 dnů.
U zásilky, která míří do Z-BOXu, máte na vyzvednutí máte 2 kalendářní dny. Prodloužení je možné maximálně o 1 den na celkové 3 kalendářní dny.
V případě, že si zásilku nestihnete vyzvednout, bude automaticky zaslána zpět odesílateli jako tzv. „vratka“ a odesílatel vám ji musí následně poslat znovu.
Úložní dobu zásilky lze prodloužit až ve chvíli, kdy je ve stavu "připravena k vyzvednutí".
Kontaktní údaje jako je vaše telefonní číslo či e-mailová adresu si nezměníte sám/a. V těchto případech je vám plně k dispozici náš zákaznický servis na telefonním čísle +420 216 216 516 nebo prostřednictvím Kontaktního formuláře. Připravte si prosím trasovací číslo dané zásilky.
Pokud zásilku nestihnete převzít, automaticky jí vracíme odesílateli. Tento proces nelze změnit.
Zaplatili jste však dopředu dobírku? Ničeho se nemusíte obávat. Doběrečné vám odešleme zpět ve chvíli, kdy si zásilku vyzvedne odesílatel.
Na způsobu vrácení zásilky je třeba se domluvit se svým odesílatelem. Odesílatelům nabízíme dvě služby, které zpětnou logistiku zajišťují.
První se nazývá Zpětná zásilka a funguje velmi jednoduše. Odesílatel vám sdělí kód, který nahlásíte na jednom z našich podacích míst, donesete zabalené zboží, které chcete vrátit, obsluze nadiktujete kód a o víc se nemusíte starat.
Druhá služba se jmenuje Reklamační asistent. Zde je nutné se též obrátit na původního odesílatele zásilky , který vám poskytne speciální štítek. Ten vám buď přijde e-mailem, nebo spolu se zbožím, které chcete vrátit. Pak už jen stačí zboží zabalit, krabici polepit štítkem a donést na jedno z našich podacích míst. Nemáte tiskárnu? Nevadí — ze štítku si opište desetimístné trasovací číslo a požádejte obsluhu podacího místa o vytištení.
Aby se vám otevřel Z-BOX, je nutné mít správně nastavený telefon a uhrazenou dobírku.
Zkuste projít tyto kroky:
1. Máte nainstalovanou nejaktuálnější verzi aplikace Zásilkovna – lze si ji nainstalovat i pomocí QR kódu, který najdete na Z-BOXu.
2. Máte zapnutý Bluetooth ve vašem mobilním zařízení
3. Máte povolený přístup k poloze pro aplikaci Zásilkovna. Jak přístup povolit?
Otevřete v telefonu Nastavení,
klikněte na aplikace → nainstalované → aplikace Zásilkovna,
klikněte na poloha → zvolte povolit (vždy/při využívání),
potvrďte návrat do aplikace a její restart.
Případně můžete přímo v naší aplikaci Zásilkovna na úvodní stránce kliknout na tlačítko "Povolit polohové služby"
4. Povolte GPS. Bez povolení přístupu k poloze není možné zásilku vyzvednout.
5. Pokud je vaše zásilka s dobírkou, je nutné částku nejdříve uhradit prostřednictvím mobilní aplikace Zásilkovna skrz online platební bránu.
6. Máte zapnutá mobilní data. Pokud nepoužíváte mobilní data, lze si údaje k zásilce předem stáhnout na Wi-Fi.
7. Při vyzvednutí zásilky ze Z-BOXu je potřeba být od Z-BOXu v maximální vzdálenosti 2 metry.
8. V aplikaci je nutné být registrovaný a přihlášený jako příjemce zásilky (adresát uvedený na zásilce). Nelze, abyste z aplikace kamaráda vyzvedl svou zásilku — zásilka je totiž vedena na telefonní číslo.
Seznam výdejních míst naleznete zde.
Reklamaci podává tzv. oprávněná osoba. Příjemce zásilky se stává oprávněnou osobou až po vyzvednutí zásilky. Pokud je zásilka ve stavu "na cestě", je třeba se obrátit na odesílatele zásilky. Pokud chcete podat reklamaci, využijte prosím reklamační formulář, který vám poradí, jaké náležitosti je třeba nám dodat.
Aby se vám otevřela schránka Z-BOXu, je nutné mít správně nastavený telefon a uhrazenou dobírku. Jak postupovat?
1. Je třeba mít nainstalovanou nejaktuálnější verzi aplikace Zásilkovna.
Appku najdete v Google Play a App Store, lze si ji nainstalovat také pomocí QR kódu, který najdete přímo
na Z-BOXu.2. Po příchodu k Z-BOXu zapněte Bluetooth ve vašem mobilním zařízení.
3. Dále povolte aplikaci Zásilkovna přístup k polohovým službám.
Existuje více postupů, jak polohu aplikaci v zařízení povolit.Povolení v nastavení telefonu:
otevřete v telefonu Nastavení
v záložce Aplikace — nainstalované klikněte na aplikaci Zásilkovna
v sekci Poloha je nutné zvolit “povolit” (vždy/při využívání)
nakonec potvrďte návrat do aplikace a její restart
Povolení v aplikaci Zásilkovna:
otevřete aplikaci Zásilkovna
na úvodní stránce klikněte na tlačítko "Povolit/Zapnout polohové služby"
Pozor, bez povolení přístupu k poloze není možné zásilku vyzvednout!
4. Ujistěte se, že máte zapnutá mobilní data.
Pokud nepoužíváte mobilní data, lze si údaje k zásilce předem stáhnout na Wi-Fi.5. Při vyzvednutí zásilky ze Z-BOXu je potřeba být od Z-BOXu nanejvýš ve vzdálenosti 2 metry.
6. V aplikaci musí být registrovaný a přihlášený příjemce zásilky — otevření schránky Z-BOXu je spárováno pomocí konkrétního telefonního čísla. Chcete-li, aby vaši zásilku ze Z-BOXu vyzvedl někdo jiný, musíte mu zásilku nasdílet. Jak na to, najdete tady.
7. Přišla vám do Z-BOXu zásilka na dobírku? Pak je nutné částku nejdříve uhradit prostřednictvím mobilní aplikace Zásilkovna skrze online platební bránu. V appce jednoduše klikněte na “Zaplatit dobírku”.
Nemáte k dispozici mobilní data? Nevadí. Zásilku si můžete v aplikaci připravit předem — připojeni na Wi-Fi v klidu domova.
Jak na to?
Zásilku si najděte v aplikaci Zásilkovna.
Pokud je zásilka s dobírkou, uhraďte ji v aplikaci.
Aktualizujte si zásilku (přejeďte prstem po obrazovce, aby se stránka znovu načetla). Tím se vám stáhnou potřebná k data k zásilce.
Nyní už můžete vyrazit k Z-BOXu.
V detailu zásilky klikněte na "Otevřít schránku".
Schránka se otevře a zásilku si můžete odnést.
Doběrečné není možné platit bankovním převodem. Jediný možný způsob, jak uhradit dobírku, je prostřednictvím online platební brány.
Jak na to?
V aplikaci si vyhledejte zásilku k vyzvednutí.
Klikněte na "Zaplatit dobírku".
Budete přesměrování na bezpečnou platební bránu, kde vyplníte údaje ze své karty.
Ujistěte se, že máte na kartě povoleny online platby a máte nastavený dostatečný limit pro platby na internetu.
Na vyzvednutí zásilky ze Z-BOXu máte 2 kalendářní dny. Z-BOXy jsou vám dostupné 24 hodin denně 7 dní v týdnu — vyzvednutí je tak možné klidně i v noci. Pokud přesto nestíháte svoji zásilku vyzvednout, máme pro vás skvělou zprávu: prodloužení je možné o jeden den na celkové 3 kalendářní dny.
Je několik způsobů, jak prodloužit úložní dobu vaší zásilky v Z-BOXu:
V mobilní aplikaci Zásilkovna: stačí si dohledat zásilku a kliknout na tři tečky vedle tlačítka "Otevřít schránku". Otevře se vám možnost s tlačítkem "Prodloužit".
Ve sledování zásilky na webu na odkazu zde.
Telefonicky na čísle +420 216 216 516.
Pozor, úložní dobu zásilky lze prodloužit až ve chvíli, kdy je ve stavu "Připravena k vyzvednutí".
V případě, že si zásilku nestihnete vyzvednout, bude automaticky zaslána zpět odesílateli jako tzv. „vratka“ — poté je potřeba se s odesílatelem domluvit na novém odeslání.
Pro vyzvednutí zásilky ze Z-BOXu je nutné mít mobilní zařízení (telefon, tablet) s aktuální verzí aplikace Zásilkovna, kterou si stáhnete na App Store nebo v Google Play.
Pokud takové zařízení nemáte, kontaktujte nás telefonicky na čísle +420 216 216 516 — rádi vám pomůžeme s řešením. Připravte si prosím trasovací číslo zásilky.
Není problém, když mu zásilku nasdílíte.
Jak na to?
U zásilky, kterou chcete sdílet, klikněte na tři tečky.
Zobrazí se vám možnost Sdílet zásilku.
Zvolte příjemce – tedy osobu, s níž chcete sdílet zásilku, a vyberte, jakou cestou jí odešlete údaje k zásilce (např. WhatsApp, SMS, AirDrop, e-mail…).
S vybranou osobou budete sdílet trasovací číslo a heslo k zásilce.
Detailní návod včetně obrázkového postupu najdete na našem blogu.
Na možnosti podání zásilky přes Z-BOX intenzivně pracujeme. Předpokládáme, že ke spuštění služby dojde v letošním roce, proto už na našich Z-BOXech najdete i informaci o podání. Sledujte náš blog nebo sociální sítě, aby vám žádná novinka neutekla.
Chcete Z-BOX i ve vaší lokalitě? Dejte nám vědět prostřednictvím formuláře na webu, kde Z-BOX chybí. Náš tým ověří s vedením města/obce, zda je možné tu box postavit, a udělá maximum pro to, abychom u vás Z-BOX zbudovali.
Do Z-BOXu si můžete nechat doručit zásilku s hmotností do 5 kg. Schránky mají několik velikostí — a maximální rozměry zásilky, kterou lze do schránky umístit, jsou 45 x 36 x 61 cm.
Pokud si objednáte z e-shopu zásilku, která na základě parametrů od e-shopu jasně překračuje uvedené rozměry a hmotnost, náš systém vám při výběru výdejního místa Z-BOXy nezobrazí. Pokud údaje o velikosti zásilky od e-shopu nedostaneme a zásilka překročí stanovené parametry, bude vám doručena na kamenné výdejní místo Zásilkovny nacházející se poblíž vámi zvoleného Z-BOXu.
Nabídka Z-BOXů je volbou konkrétního e-shopu. Pokud vám vyhledávač výdejních míst daného e-shopu Z-BOXy nenabízí, kontaktujte prosím přímo e-shop.
Vidíte ve vyhledávači výdejních míst jiný Z-BOX, ale ne ten váš, do něhož byste si zásilku rádi nechali doručit? Tento daný Z-BOX má v tom případě pravděpodobně naplněnou kapacitu. Vyčkejte a zkuste objednávku opakovat později.
Spěcháte na svou objednávku a nemůžete čekat, až se kapacita uvolní? Pak doporučujeme zvolit jiné výdejní místo poblíž.
Odeslali jste zásilku a čekáte na dobírku? Níže najdete užitečné informace, jak funguje vyplácení dobírek.
Peníze za dobírku dorazí na váš bankovní účet do pracovních 10 dnů od doručení zásilky příjemci (tedy 10 pracovních dnů od změny stavu zásilky na "vydána zaúčtována").
Pokud ještě neuplynulo 10 pracovních dnů, není třeba nás kontaktovat – platbu právě zpracováváme a moc prosíme o strpení.
Pokud na doběrečné čekáte více než 10 pracovních dnů, kontaktujte nás prosím přes náš kontaktní formulář.
K odeslání zásilky vám stačí mobilní telefon a případně online platební karta, pokud nevyužíváte platbu přes Apple Pay či Google Pay.
Nejprve je nutné vytvořit objednávku na přepravu zásilky v naší aplikaci Zásilkovna. To je jediný možný způsob.
Samotné odeslání je v appce na pár kliků:
Stačí zadat jméno příjemce, jeho telefon a e-mail, vybrat cílové výdejní město a popř. doplňkové služby, jako je hodnota zboží a zásilka s dobírkou či službu Ověření věku.
Cenu vidíte přehledně bez skrytých poplatků. Placení je rychlé a bezpečné a probíhá skrze online platební kartu. Po zaplacení je zásilka vložena k nám do systému, což vám potvrdí vygenerované heslo.
Pak už jen stačí zásilku správně zabalit a odnést ji na jedno z našich podacích míst.
Podání na kamenné pobočce: Obsluze sdělíte heslo a ona vám vygeneruje štítek s čárovým kódem, který nalepíte na svou zásilku.
Podání přes Z-BOX: Aplikace vám při volbě podání přes Z-BOX vygeneruje 6místné podací heslo, které jednoduše napíšete na zásilku. Detaily najdete tady.
A to je vše, o zbytek se postaráme my.
Přes aplikaci lze podat dva typy zásilek.
Standardní zásilka:
maximální váha 5 kg
maximální délka jedné strany 50 cm
maximální délka součtu tří stran 120 cm (výška, šířka, hloubka)
Nadrozměrná zásilka:
maximální váha 5- 10 kg
maximální délka jedné strany 120 cm
maximální délka součtu tří stran 150 cm
Minimální rozměr obou typů zásilek je 10 cm x 7 cm x 1 cm.
Pozor: V případě, že odesílaná zásilka překročí jeden ze stanovených parametrů, bude vrácena odesílateli bez nároku na vrácení peněz. Více info najdete na našem blogu.
V případě, že zásilka překročí jeden ze stanovených parametrů, bude vrácena odesílateli bez nároku na vrácení peněz.
Více info najdete na našem blogu.
Heslo pro podání zásilky naleznete v naší aplikaci. Heslo je vygenerováno po jejím zaplacení.
Pohyb vaší zásilky můžete sledovat přímo v naší aplikaci anebo zde, a to po zadaní trasovacího čísla.
Kontaktní údaje, jako je e-mail či telefonní číslo příjemce zásilky, si nezměníte sám/a. V těchto případech je vám plně k dispozici náš zákaznický servis na telefonním čísle +420 216 216 516 nebo nám napište prostřednictvím Kontaktního formuláře.
Připravte si prosím trasovací číslo předmětné zásilky.
Pokud jste pouze vytvořili objednávku na přepravu v naší aplikaci a zásilku nám ještě nepředali do přepravy, o nic se nemusíte starat. Zásilka se totiž automaticky do pěti dnů od vytvoření sama vystornuje a na vašem účtu bude zablokovaná částka automaticky odblokována (tzn. peníze se objeví zpět na vašem účtu).
Reklamaci prosím zadejte přes náš reklamační formulář. Po vyplnění vás bude e-mailem kontaktovat náš kolega.
Při doručení na výdejní místo zaplatíte za standardní zásilku od 79 Kč, za nadrozměrnou zásilku od 119 Kč.
Při doručení na adresu zaplatíte za standardní zásilku od 109 Kč, za nadrozměrnou zásilku od 149 Kč.
Kompletní ceník doručení najdete na tomto odkaze.
Nejdříve registrujte svůj podnik přes naše stránky: www.zasilkovna.cz/registrace-pobocky. Poté se vám ozve náš obchodní zástupce a projde s vámi možnosti.
Zásilku můžete vydat několika způsoby. Nejčastější způsob výdeje je heslem, které vám nahlásí příjemce zásilky. Po zadání hesla do systému se vám zobrazí "okno výdeje" s informacemi, jako je dobírka či místo uložení. Doporučujeme využít zpracovaný obrázkový návod, který naleznete v adminu v sekci Ostatní → Manuály → Výdej zásilky.
Pokud máte problém se zásilkou, prosíme o její nahlášení přes admin. Zásilku si vyhledejte pomocí trasovacího čísla a na konci řádku klikněte na ikonu "nahlásit problém se zásilkou", kam zapište svůj dotaz. Kolegové zásilku prověří a budou vás kontaktovat.
Dovolenou si výdejní místo nastavuje samo přímo v adminu, a to nejpozději tři dny před jejím začátkem. Nastavení prověďte přes náš admin v sekci Ostatní → Otevírací doba → Nastavit uzavření výdejního místo.
Pokud dovolenou zadáváte poprvé, nemějte obavy: je to jednoduché a máme pro vás obrázkový návod v sekci Ostatní → Manuály → Různé.
V případě, že potřebujete zadat urgentní změnu na poslední chvíli, je nutné kontaktovat náš zákaznický servis, který je v tu pro vás v těchto nenadálých situacích.
Pro úpravu údajů o vašem výdejním místě kontaktujte svého obchodního zástupce.
Zákaznický servis provádí pouze kosmetické úpravy, jako je třeba překlep v názvu provozovny či kontaktní telefonní číslo.
Otevírací dobu si nastavíte sami nejpozději tři dny před změnou její platnosti. Je však nutné dodržet stanovené podmínky:
Nastavení proveďte přes náš admin v sekci Ostatní → Otevírací doba → Nastavit uzavření výdejního místo.
Pokud změnu zadáváte poprvé, nemějte obavy: je to jednoduché a máme pro vás obrázkový návod v sekci Ostatní → Manuály → Různé.
V případě, že potřebujete zadat urgentní změnu na poslední chvíli, je nutné kontaktovat náš zákaznický servis, který je v tu pro vás v těchto nenadálých situacích.
Pokud evidujete problém s provizemi, obraťte se prosím na svého obchodního zástupce. Případně je vám k dispozici e-mailová adresa provize@zasilkovna.cz.
Widget je vyhledávač výdejních a podacích míst Zásilkovny. Je to program pro interaktivní vyhledávání v mapě. Pro vyhledávání lze využít vyhledávácí pole a několik filtrů, díky kterým můžete najít pobočku, která splňuje vaše požadavky. Widget najdete na adrese: zasilkovna.cz/pobocky.
Ve widgetu (vyhledávači výdejních a podacích míst) jsou šedou barvou označena výdejní místa, která nejde vybrat pro doručení zásilky. Je to z toho důvodu, že daný e-shop sám vybral tato výdejní místa jako taková, na která nelze zásilky doručit, případně má toto výdejní místo právě plnou kapacitu či dovolenou.
E-shop si může sám zvolit, zda umožní doručování na všechny typy výdejních míst. Některé obchody např. neumožňují z povahy zboží doručení do samoobslužných boxů. V tomto e-shopu tak budou všechny boxy označeny šedou barvou. V mapě se tato výdejní místa pro vaši maximální přehlednost i tak zobrazují.Vyhledávání má na každé z těchto platforem odlišný účel:
Na webu se zobrazují všechna výdejní místa (vlastní i partnerská) po celém světě, a to z toho důvodu, aby si každý mohl dohledat informace o pobočce, která ho zajímá.
V mobilní aplikaci Zásilkovna je kladen větší důraz na přizpůsobení hledání výdejních a podacích míst na mobilu.
V e-shopové verzi vyhledávače (widgetu) jsou pak zobrazena výdejní místa, která respektují nastavení daného e-shopu, a zároveň jsou aktuálně otevřená (není zde dovolená) a mají volnou kapacitu pro zásilky.
Ano, ve widgetu lze hledat výdejní místo podle ID. Stačí do vyhledávače před ID napsat písmenko i a podtržítko: „i_“ (tedy např. i_1234). ID pobočky naleznete v detailu výdejního místa. Jakmile tedy najdete svoji oblíbenou pobočku, zkopírujte si její ID a pak v e-shopu při kterémkoliv nákupu ve vyhledávači zadejte ID společně s „i_“ a snadno a rychle ji najděte a zvolte pro doručení.
Jasně! V e-shopovém widgetu (vyhledávači výdejních míst) si můžete ukládat svoje oblíbená místa, abyste je vždy snadno a rychle našli. Ve vyhledávači je pak budete mít uložena pod ikonou srdíčka.
Všechna svoje uložená oblíbená výdejní místa najdete pod ikonou srdíčka.
Oblíbená výdejní místa se ve widgetu ukládají pouze na základě cookies a localStorage. Při promazání cookies ve vašem počítači tak může dojít k jejich ztrátě.
Údaje o své pobočce včetně otevírací doby si výdejní místa zadávají do systému sama. U některých partnerských výdejních míst proto může nastat situace, že pobočka z různých důvodů otevírací dobu neuvádí, a proto ji ani my nemůžeme zobrazit (důvodem může být například to, že se otevírací doba mění dle počasí apod.).
Pokud vám daná pobočka nejde vybrat, je pravděpodobné že nastala jedna z těchto situací:
daný e-shop sám vybral toto výdejní místo jako takové, na která nelze zásilky doručit
toto výdejní místo má právě plnou kapacitu
toto výdejní místo má aktuálně dovolenou.
Takové výdejní místo je pak ve vyhledávači označeno šedou barvou. Zvolte si prosím pro doručení jiné výdejní místo.
Na vámi zvoleném výdejním místě bude brzy plná kapacita – a to by mohlo ovlivnit úspěšné doručení zásilky. Proto vám náš vyhledávač navrhne nejbližší výdejní místo, které má volnou kapacitu. Je na vás, jaké výdejní místo zvolíte, avšak při volbě již téměř plného výdejního místa může dojít k situaci, že zásilka sem nebude moci být doručena a náš řidič ji proto uloží na jiné blízké pobočce, která bude v době doručování volná.
Doporučujeme ve widgetu vyfiltrovat výdejní místa s volnou kapacitou – ikona „palec“.
Vyfiltrujte si výdejní místa s platebním terminálem – ikona „platební karta“.
Pomocí filtru lze snadno vyhledat výdejní místa otevřená v sobotu (ikona „kalendář – sobota“) nebo v neděli (ikona „kalendář – neděle“).
Doporučujeme použít filtr – ikona „bezbariérový přístup“.
Stačí použít filtr "Z-BOX", který najdete pod ikonou boxu (nalevo od srdíčka).
Pohyb vámi odeslané zásilky můžete sledovat přes naši klientskou sekci, anebo zde, a to po zadaní trasovacího čísla.
V takovém případě vám zásilku vrátíme.
Pro tyto účely si prosím zvolte výdejní místo pro vratky. Zvolené výdejní místo je nutné uložit v klientské sekci v části Informace o uživateli → Fakturační adresa - úplně dole.
Práce v klientské sekci je intuitivní. Po prvním přihlášení se vám spustí průvodce. Průvodce můžete zapnout opakovaně v části Klientská podpora.
Navigační menu je rozděleno do několika částí.
Podat zásilku - zde vytvoříte objednávku na přepravu do všech zemí, kam Zásilkovna doručuje.
Podat reklamačního asistenta - zde můžete vytvořit svému zákazníkovi vytvořit objednávku na Reklamačního asistenta. Systém vygeneruje štítek, který zákazník obdrží e-mailem.
Import zásilek - hromadné podání zásilek, které vám ušetří čas
Rozpracované zásilky - nedokončené objednávky
Podané zásilky - seznam všech zásilek, kde můžete filtrovat pomocí přednastavených filtrů. Dále se zde tisknout štítky na zásilky a dodací list.
Faktury - seznam všech vystavených faktur, které můžete stáhnout v několika formátech — a zároveň zde najdete celní dokumenty
Své kontaktní údaje můžete změnit v klientské sekci v části Informace o uživateli → Kontakty.
Další nastavení naleznete v části Fakturační adresa (adresa, DIČ, číslo bankovního účtu pro výplatu dobírek, výdejní místo pro vratky) a v části Odesílatelé lze administrovat informace, které se uvádí na štítku a povolení plateb kartou.
Se Zásilkovnou můžete využít 17 241 výdejních míst, zasílat zásilky do 33 zemí světa, a tím oslovit až 300 milionů potenciálních zákazníků.
V České republice nabízíme několik typů výdejních míst — síť kamenných výdejních míst našich partnerů, Z-BOXy a AlzaBoxy.
Zároveň máte možnost posílat své zásilky přímo na adresy zákazníků, a to prostřednictvím naší služby Zásilkovna domů. Více informací o konkrétních dopravcích a cenách služeb naleznete v našem webu.
Reklamace se podává přes klientskou sekci, kde vyhledáte svoji zásilku, kterou chcete reklamovat. Pomocí ikony vykřičníku se vám otevře předvyplněný reklamační formulář, kam zapíšete reklamaci. Po vyplnění formuláře dostanete potvrzující e-mail s číslem požadavku a my se budeme snažit vaši reklamaci co nejdříve vyřídit.
Zásilkovna disponuje velkým množstvím vlastních přepravních kapacit. V ČR využíváme pro službu "Zásilkovna na adresu" vlastní řidiče a auta, v zahraničí spolupracujeme s desítkami externích partnerů. Máme desítky vlastních dep (v ČR 15+), díky kterým je naše logistická síť efektivní a doručování velmi rychlé.
Se Zásilkovnou můžete využít 17 241 výdejních míst, zasílat zásilky do 33 zemí světa, a tím oslovit až 300 milionů potenciálních zákazníků.
V České republice nabízíme několik typů výdejních míst — síť kamenných výdejních míst našich partnerů, Z-BOXy a AlzaBoxy.
Zároveň máte možnost posílat své zásilky přímo na adresy zákazníků, a to prostřednictvím naší služby Zásilkovna domů. Více informací o konkrétních dopravcích a cenách služeb naleznete v našem webu.
Samozřejmě! V zahraničí doručujeme na adresu ve spolupráci s desítkami partnerů, a to na kontinentálním území. Nedoručujeme pouze na ostrovní území států (Kanárské ostrovy, Madeira, Malta apod.). Důležité je zkontrolovat podmínky přepravy zahraničních partnerů, které naleznete na webech jednotlivých přepravců a v našem Kompletním ceníku. Dále doporučujeme mít nastavený odběr novinek, abyste byli vždy a včas informováni (nejen) o změnách a novinkách u přepravy do zahraničí — pravidelně také aktualizujeme článek Aktuální informace o dopravcích na našem blogu.
Cena přepravy je závislá na místě podání, parametrech zásilky, cílové zemi a způsobu doručování do cílové země s nejnižší sazbou od 65 Kč bez DPH. Více informací o konkrétních cenách naleznete na našem webu v sekci Ceníky a příplatky.
Zásilkovna je ten nejlevnější způsob dopravy na výdejní místa. Základní cena je pouze 54 Kč bez DPH při standardním rozměru zásilky a doručení na naše výdejní místo. Celý náš ceník si můžete prohlédnout v dokumentu pod tímto odkazem.
Postup je jednoduchý a rychlý. Stačí během pár minut vyplnit náš registrační formulář. Po přihlášení do klientské sekce je třeba zaevidovat fakturační adresu a odesílatele. Následně prosím vyčkejte na schválení vaší registrace, která proběhne standardně do 3 pracovních dnů (v 90 % případů je to do několika málo hodin). Ve chvíli, kdy je registrace schválená, vás informujeme e-mailem a můžete začít podávat své zásilky a naplno využívat všechny naše služby.
Po schválení registrace můžete okamžitě podávat zásilky a využívat naše služby naplno.
Systém Zásilkovny jsme schopni napojit na 97 % e-shopových řešení používaných v České republice. Seznam všech spolupracujících systému si můžete prohlédnout na našich webových stránkách. Pokud máte své stránky vytvořené na míru, neváhejte se na nás obrátit na adrese technicka.podpora@zasilkovna.cz – určitě nalezneme společné řešení.
EET je už od 1. 1. 2023 zrušeno.
Každopádně doplňujeme informaci, že Zásilkovna s.r.o. je na území České republiky poskytovatelem poštovních služeb a plní tak roli prostředníka mezi e-shopem a adresátem při výběru doběrečného. Dobírky jsou pak následně hrazeny na váš účet výlučně bankovním převodem, tedy nejedná se o evidované tržby.
Po přihlášení ke svému účtu naleznete vlevo nahoře tlačítko Podat zásilku, kde následně vyplníte potřebné údaje o zásilce (č. objednávky, jméno a příjmení příjemce, e-mail, telefon, hodnotu, výdejní místo, svůj obchod). Vše následně potvrdíte souhlasem s VOP a kliknutím na tlačítko podat zásilku.
Dalšími způsoby jsou tzv. hromadný import zásilek, který naleznete rovněž v klientské sekci, a podání přes API. Bližší informace k podání přes API žádejte u svého obchodního zástupce nebo na adrese technicka.podpora@zasilkovna.cz.
Produkt vložte ideálně do krabice z tvrdého kartonu s odpovídajícími rozměry a zalepte tak, aby se zásilka nemohla otevřít. Doporučujeme lepicí pásku nalepit do kříže. Nutností je mít vždy jednu zásilku v jednom homogenním balíčku, ne více. Nezapomeňte vyplnit prázdný prostor v zásilce, aby se obsah po cestě nerozbil, a doporučujeme myslet i na tzv. deformační zóny. Pak zásilku správně označte přepravním štítkem – a to je vše. Podrobnější návod na zabalení zásilky naleznete tady.
Stačí vytisknout štítek, který se vám vygeneruje v klientské sekci, a nalepit jej na zásilku (v případě, že budete štítek přelepovat lepící páskou, pamatujte na to, že nesmí překrývat čárový kód). Dejte pozor, aby na zásilce byl vždy pouze jeden kvalitně nalepený štítek. Ke každé zásilce prosím využijte vždy nový vygenerovaný štítek. Případné duplicitní zásilky, můžou být zachyceny na depu a řešíme je v rámci reklamačního oddělení.
Štítek je vygenerován automaticky po zadání zásilky do našeho systému. Pak už jen stačí štítek vytisknout v záložce Podané zásilky a nalepit na zásilku. Podrobná pravidla pro označování zásilek naleznete pod odkazem.
Svoz zpravidla nabízíme e-shopům, které zasílají pravidelně více jak 12 zásilek denně. Pro více informací se obraťte na obchod@zasilkovna.cz nebo kontaktujte svého obchodního zástupce. Kontakt na něj naleznete ve své klientské sekci v záložce Klientská podpora.
Standardně nabízíme fakturaci v týdenním intervalu se zápočtem oproti vybraným dobírkám. Dobírky jsou dle VOP hrazeny do 10 pracovních dnů po doručení zásilky na bankovní účet zadaný ve vaší klientské sekci. V případě zájmu o doplňující informace nás kontaktujte na adrese fakturace@zasilkovna.cz.
Depa jsou taková naše překladiště. Na depech třídíme zásilky svezené z podacích míst a svozů a posíláme dál k jejich cíli (na výdejní místa, do Z-BOXů nebo na adresu zákazníků). Paráda je, že na depu lze zásilku i podat a tím cestu zásilky o trochu urychlit. Jen v ČR máme 15+ dep.
TIP: Podívejte se na přehled našich dep s otevírací dobou a adresou.
Otevírací dobu všech našich dep najdete v Přehledu našich dep.
Standardní zásilky by měly splňovat následující parametry:
maximální hmotnost zásilky: 5 kg
maximální rozměr jedné strany zásilky: 70 cm
maximální součet rozměrů všech tří stran (výška, šířka, hloubka) zásilky: 120 cm (např. zásilka o rozměrech 50 × 40 × 30 cm)
minimální rozměry: 10 × 7 × 1 cm
Maximální rozměry zásilek, které přepravujeme jsou:
maximální hmotnost: 10 kg
maximální délka jedné strany zásilky: 120 cm
maximální součet všech tří stran (výška, šířka, hloubka) zásilky: 150 cm
Pro fyzické osoby (služby Mezi námi) i pro registrované e-shopy je maximální hmotnost zásilky 10 kg.
U zásilky záleží nějen na její hmotnosti a velikosti, ale také cíly a dalších faktorech. Ceny se tak mohou lišit.
Veškeré ceny našich služeb, včetně nadrozměrných zásilek, najdete na našich webových stránkách (dle destinace, kam chcete zásilku poslat) nebo přímo v kompletním ceníku našich služeb.
Standardní úložní lhůta je stanovena na 7 kalendářních dní s možností prodloužení o dalších 14 dní. Maximální úložní doba zásilky na výdejním místě je tedy 21 dní.
Úložní dobu má možnost prodloužit jak odesílatel v trasování, tak i příjemce ve webovém trasování, popř. v aplikaci Zásilkovna.
Naopak e-shop jakožto odesílatel má možnost v systému možnost prodloužení úložní doby zakázat. V případě, že by vám nabízené možnosti nevyhovovaly, a potřebovali byste je upravit vám na míru, kontaktujte naši zákaznickou linku na čísle +420 216 216 516.
Ano, i tato služba je volitelná při zadávání zásilky. Postačí při podávání zásilky kliknout na tlačítko " Plánovaný výdej " a zadat termín výdeje.
Ano, i tuto službu nabízíme. Pokud jste e-shop, v Klientské sekci můžete při podání zásilky objednat službu "Ověření věku 18+". Fyzické osoby dohledají tuto možnost v aplikaci Zásilkovna v sekci Služby.
Frekvence závisí na způsobu fakturace, který máte nastavený. Základní způsob fakturace je týdenní se zápočtem a dobírky odvádíme denně v jedné platbě na váš bankovní účet. Pokud by doběrečné do této doby nebylo uhrazeno na váš bankovní účet, obraťte se na naše fakturační oddělení na e-mailu fakturace@zasilkovna.cz.
V tomto případě je třeba zkontrolovat kontaktní údaje příjemce dané zásilky, ideálně v “podaných zásilkách” v klientské sekci, anebo kontaktovat náš zákaznický servis (tel. 216 216 516), který s vámi zkontroluje kontaktní údaje zákazníka, a případně znovu odešle informační e-mail či SMS s heslem.
Přes Zásilkovnu nelze odesílatel zboží typu:Velké, objemné či těžké zásilky (nábytek, pneumatiky, lednice, TV apod.),
tekutiny (prací gely, čistící prostředky, alkohol, zavařeniny apod.),
velmi křehké a citlivé zboží (porcelán, sklo, křišťál, diagnostické přístroje apod.),
nebezpečné či nelegální zboží (drogy, výbušniny, hořlaviny apod.).
Kompletní seznam vyloučeného zboží z přepravy najdete v našich Obchodních podmínkách (viz odstavec 2.2.).
Pokud máte svoz zásilek objednaný skrz našeho obchodního zástupce a kurýr nedorazí v čase domluveného svozu, s největší pravděpodobností nastala nějaká komplikace na trase kurýra. V tomto případě prosím kontaktujete náš zákaznický servis na čísle +420 216 216 516 (PO-PÁ 8.00-18.00), operátor/ka vám rád/a zjistí důvod zpoždění svozu u našeho dispečera a společně zajistí nápravu této situace.
Pokud je vaše oblíbené podací místo zavřené, doporučujeme využít jiné, které se nachází v okolí. Seznam podacích míst naleznete na našem webu. Zásilky lze podávat na našich depech či podacích místech. Přehled našich dep i s otvírací dobou naleznete zde.
Všechny své faktury si můžete stáhnout ve své klientské sekci. V případě, že evidujete nesrovnalosti či máte doplňující dotazy s fakturací, obraťte se na naše fakturační oddělení na e-mailové adrese fakturace@zasilkovna.cz. Rádi vám pomohou.
Jestliže nastal jakýkoliv problém s klientskou sekcí, počkejte 5 minut a potom znovu načtěte webovou stránku nebo se znovu přihlaste. Doporučujeme webový prohlížeč Google Chrome nebo Mozilla Firefox. V případě, že ani toto nepomůže, ozvěte se nám na tel. 216 216 516 a váš dotaz vám pomůžeme vyřešit.
Pokud jste zadal/a špatné výdejní místo a zásilku jste ještě nepředal/a našemu řidiči nebo neodnesl/a na naše podací místo, doporučujeme chybná data stornovat a podat zásilku znovu, se správným výdejním místem. V klientské sekci storno zásilky provedete v seznamu “Podaných zásilek” pomocí ikonky červené popelnice. Zásilka změní stav z “Očekáváme dodání obchodem” na stav “Zásilka byla stornována”
Pokud je již zásilka podána do přepravy (ve stavu "na cestě") výdejní místo nelze změnit. Zásilku je po kontaktu se Zákaznickým servisem možné nastavit do stavu "vratka" a vrátit vám pro nové odeslání.
Pokud jste zásilku předal/a našemu řidiči, není již možné provést změnu výdejního místa, a to z provozních důvodů. Doporučujeme provést novou expedici na správné výdejní místo. Zároveň kontaktujte náš zákaznický servis na čísle +420 216 216 516 (PO-PÁ 8.00-18.00), kde vám kolegové pomůžou nastavit u zásilky vratku a chybně podanou zásilku nebudeme příjemci přepravovat.
Kyberzločinci se snaží oficiální webové stránky napodobovat co nejdůvěryhodněji. Při bližším zkoumání ale můžete zjistit, že odkaz obsahuje překlepy, formulace, které v daném odkazu nedávají smysl, či záměny písmen a číslic, jako například 1 místo l nebo .cx namísto .cz. Doporučujeme před každým kliknutím na odkaz nebo zadáním osobních údajů kontrolovat danou stránku.
Ať už se jedná o podezřelou komunikaci prostřednictvím webových stránek, e-mailu, nebo SMS, nahlaste podvod dané společnosti a také na Policii ČR.
V případě, že se jedná o phishingový útok zneužívající jméno Zásilkovny, napište nám prosím na privacy@zasilkovna.cz nebo přes button "Chci nahlásit phishing" na naší stránce www.zasilkovna.cz/bezpecnost-ochrana-dat.
V tomto případě ještě nejsou ohroženy vaše osobní údaje a finanční prostředky, a tedy můžete postupovat stejně jako v předcházejícím bodě.
V tomto případě je nutné co nejdříve kontaktovat svou banku a kartu zablokovat, dále pak zrušit veškeré podezřelé transakce a vzniklou situaci oznámit na Policii ČR. Pokud máte u platební karty nastavené vícefaktorové ověřování, např. přes telefon nebo elektronické bankovnictví, určitě nic nepotvrzujte.
Převážně se jedná o náhodný výběr e-mailových adres i telefonních čísel, nebo jsou využívány i veřejně dostupné zdroje a databáze kontaktů.
Můžete kdykoliv zavolat na naše zákaznické centrum +420 216 216 516 nebo nám napsat přes Kontaktní formulář, kde vám poradí a případně potvrdí, zda webová stránka, e-mail či SMS skutečně pochází od Zásilkovny.
Nenašli jste odpověď na svůj dotaz?
Volejte
+420 216 216 516
Provozní doba: Po-Pá 8:00-18:00
Mimo pracovní dobu s vámi bude mluvit náš plechový kolega ZET. Pomůže vám s 90 % všech požadavků.
Pište přes náš
kontaktní formulář
Pro nejrychlejší vyřízení vaší žádosti využijte formulář.
Rovnou zvolíte okruh dotazu či požadavku a vše vyřešíme raz dva.
Zeptejte se našeho chatbota
Stačí kliknout na červenou ikonku bubliny vpravo dole.
Je to rychlé, pohodlné a odpověď budete mít raz dva.
Volejte
+420 216 216 516
Provozní doba: Po-Pá 8:00-18:00
Mimo pracovní dobu s vámi bude mluvit náš plechový kolega ZET. Pomůže vám s 90 % všech požadavků.
Pište přes náš
kontaktní formulář
Pro nejrychlejší vyřízení vaší žádosti využijte formulář.
Rovnou zvolíte okruh dotazu či požadavku a vše vyřešíme raz dva.
Zeptejte se našeho chatbota
Stačí kliknout na červenou ikonku bubliny vpravo dole.
Je to rychlé, pohodlné a odpověď budete mít raz dva.