Blog

Kde je moje zásilka doručovaná Zásilkovnou

21. 9. 2023 11:22

Máte na cestě zásilku a netrpělivě ji vyhlížíte? Celý tým Zásilkovňáků dělá maximum pro to, aby všichni příjemci měli své radosti co nejdříve u sebe. Rychlost a spolehlivost doručení jsou pro nás alfou a omegou. Průběh doručování však ovlivňuje mnoho vlivů, které mohou vše uspíšit, nebo naopak pozdržet. V tomto článku se jim mrkneme na zoubek…  

Faktory, které ovlivňují délku doručení zásilky:

Drtivou většinu zásilek doručujeme do druhého dne, někdy se však může stát, že se doba doručení prodlouží. Co ovlivňuje délku doručení zásilky?

1. Doba podání zásilky

Výdejní místa a boxy by měli řidiči obsluhovat každý pracovní den v přibližně stejném čase. Aby bylo doručení zásilky co nejrychlejší, doporučujeme zásilky podávat před svozem zásilek řidičem. Díky tomu by se měly zásilky vyřizovat na depu ještě ten den.

Jestliže je zásilka podána po svozu, doba doručení se tím prodlouží automaticky o jeden den. Je to tím, že ji řidič vyzvedne až následující den.

2. Víkendy, státní svátky

Přes víkendy a ve sváteční dny standardně Zásilkovňáci odpočívají a nabírají síly na další pracovní týden, aby zásilky co nejrychleji odbavili. Proto v tyto dny nedoručujeme.

Odpočinku se rovněž věnují kolegové ze zákaznického servisu.

Máme pro vás však dobrou zprávu:

Náš kamarád ZET nikdy nespí a moc rád vám pomůže doslova kdykoliv. Je k zastižení 24/7. Můžete s ním probrat podrobnosti ohledně svých zásilek na chatu nebo telefonním čísle +420 216 216 516. ZET zvládá odbavit základní požadavky (například prodloužení úložní doby zásilky).

3. Plná kapacita boxu

Některé Z-BOXy jsou velmi oblíbené. Kvůli tomu se může stát, že v době doručování je jejich kapacita plná. V takovém případě tam nelze zásilku uložit

Mělo by tedy dojít k opětovnému pokusu o doručení následující pracovní den. Jestliže ani tehdy není doručení úspěšné, příjemce by měl obdržet e-mailem výzvu ke zvolení preferovaného náhradního výdejního místa, kam bude zásilka následně přesměrována.

Na výběr náhradní pobočky má příjemce 6 hodin od doručení e-mailu. Pokud tak neučiní ve stanoveném limitu, dojde k přesměrování zásilky automaticky. Cílem je, aby měl zákazník zásilku co nejdříve k dispozici.

4. Přesměrování zásilky

K přesměrování zásilky může dojít v těchto situacích:
 

• ve chvíli, kdy má pobočka dovolenou (výdejní místo musí být uzavřeno více než 3 pracovní dny)

• je z technických důvodů nebo kvůli nemoci uzavřena (výdejní místo musí být uzavřené více než 3 pracovní dny)

• po domluvě s operátorem

Standardně však zásilky nepřesměrováváme. Je to právě proto, že se tím doba doručení může prodloužit až o několik pracovních dníZásilka totiž míří opět na depo, kde dojde k jejímu přeštítkování. Teprve potom je doručena do náhradní cílové destinace.

Jak postupovat v případě, že je balík na cestě?

1. Mrkněte do trasování

Svou zásilku můžete sledovat prostřednictvím trasování. Do políčka pod „Zadejte trasovací číslo zásilky“ stačí vložit číslo balíku, který vás zajímá, a kliknout na „Hledat“.

Rovněž k jejímu sledování obdržíte odkaz v e-mailu s předmětem „Vaše zásilka byla přijata k přepravě“.

Díky trasování vidíte aktuální stav zásilky, jestli už byla fyzicky podaná odesílatelem, kde se aktuálně nachází.

V případě, že je zásilka doručovaná na adresu, lze v trasování dokonce spatřit, zda došlo k pokusu o telefonický kontakt ze strany řidiče, včetně toho, jestli se mu podařilo spojit s příjemcem.

2. Projděte si všechny možné scénáře

Pokud doručení trvá déle, než je zvykem, projděte si prosím všechny možné scénáře, o kterých jsme informovali výše, a zodpovězte si následující otázky: 

• Nepodal odesílatel zásilku v pátek po svozu zásilek řidičem? 

• Nedomlouval se příjemce s kolegy ze zákaznického servisu na přesměrování zásilky? 

• Není zásilka doručována do Z-BOXu, který může mít plnou kapacitu?

Pakliže zní odpověď na dotazy „ne“, stojí za to zásilku prověřit. Na to jsou profíci naši specialisté ze zákaznického servisu.

3. Obraťte se na náš zákaznický servis

Vyberte si komunikační kanál, který je vám nejbližší:

kontaktní formulář

• telefon (+420 216 216 516)

• chat (ikonka zprávy v pravém dolním rohu na našem webu)

Operátoři jsou vám k dispozici v pracovní dny mezi 8. a 18. hodinou.

Kolegové vaši zásilku rádi prověří a zaurgují. Mimo uvedené časy je vám k dispozici náš kamarád ZET, o kterém jsme informovali již výše.

Pokud s kolegy už věc řešíte, poprosíme vás o trpělivost. Prověření zásilky může nějakou dobu trvat. Kolegové se vám ozvou, jakmile budou mít o vaší zásilce podrobnosti, a domluví se s vámi na dalším postupu.


Sdílet:

Rubriky