Jednoduché vracení zásilek
se Zásilkovnou

Vratkový portál Zásilkovna usnadní vracení zásilek vám i vašim zákazníkům. Pro zákazníky je to pohodlný způsob, jak zásilku doučenou Zásilkovnou vrátit online – bez nutnosti kontaktovat e-shop a vyplňovat formuláře. Pro e-shop je nastavení portálu snadné, rychlé a nevyžaduje IT integraci.

Vratkový portál Zásilkovny

Vratkový portál aktivujete během pár minut v Klientské sekci.

Chcete vědět víc?

Pro e-shopy jsme připravili základní informace o portálu i přehledný manuál. Krok za krokem vás seznámíme s fungováním služby i správným nastavením.

Pro zákazníky jsme všechny užitečné informace včetně návodu, jak vratku na pár kliknutí vytvořit, sepsali tady.

01

Službu si aktivujete, nastavíte lhůtu pro vrácení, zkontrolujete adresu pro doručení vratek a zapnete notifikace.

02

Na portálu zákazník zadá číslo své původní zásilky.

03

Zákazník zkontroluje údaje o zásilce – že vrací správnou zásilku správnému e-shopu.

04

Zákazník potvrdí vrácení zásilky, obdrží e-mailem podací kód a vrátkový štítek, z nichž si může vybrat a využít jeden z nich při odevzdání zásilky na podacím místě.

05

Na podacím místě si zásilku převezmeme a doručíme zpět do e-shopu.

Ceník zpětných zásilek

  • Rozsah služby: Vratkový portál Zásilkovna je zatím určen výhradně pro vracení zásilek doručených přes Zásilkovnu.

  • Cena a úhrada vratky: Aktuálně hradí vratku e-shop a její cena se řídí cenou dle ceníku Zásilkovny. Na rozšíření o možnost placení zákazníkem pracujeme.

  • Aktivace služby: E-shop si službu aktivuje v Klientské sekci Zásilkovny. Otevře Odesílatele, pro kterého chce službu aktivovat, klikne na Upravit, zaškrtne aktivaci vratkového portálu, nastaví lhůtu pro vrácení, potvrdí podmínky a uloží změny.

  • Adresa pro doručování vratek: Adresu pro doručování vratek si může e-shop ověřit v Klientské sekci, a to konkrétně: Informace o uživateli --> Fakturační adresy --> Akce (upravit) --> a v sekci Výdejní místo pro ukládání vratek lze adresu ověřit/změnit.

  • Párování a přehled o vratkách: Každá vratka se páruje s původním číslem původní zásilky. E-shop má přehled o všech vratkách přímo v Klientské sekci a vidí jejich stav od podání až po doručení.

  • Koncovým zákazníkům zpřístupníme možnost vracet zásilky přes vratkový portál Zásilkovny zpět do e-shopu v první polovině listopadu 2025. O přesném termínu spuštění budeme dále informovat.

Dalším způsobem napojení na službu zpětné logistiky je kromě vratkového portálu integrace vašeho e-shopu přes Packeta API.

Potřebujete poradit?

Rádi vám poradíme a zodpovíme všechny vaše otázky. Spojte se s námi přes kontaktní formulář.

Kontaktní formulář
ilustrácia muža v čiernom tričku s veľkým červeným otáznikom vedľa