Blog

Zásilkovňáci, naši superhrdinové: Roboti

15. 2. 2024 8:34

Zásilkovna je technologickým gigantem, proto neváháme do našich procesů zapojovat umělou inteligenci. Roboti zrychlují celý průběh doručení a nejen to. Působí i v rámci našeho zákaznického servisu.

Pomocníci na depech

Roboty jsme na třídění zásilek na našich depech začali využívat jako první firma v celé Evropě.

Jak to funguje?

Tam, kde ostatní společnosti používají pásy, my posíláme malé, ale velmi šikovné roboty PackMany. Ti zvládají roztřídit až 10 000 zásilek za hodinu a zvyšují tak rychlost třídění o 50 %.

„Hledali jsme řešení, které bude při rychlém růstu Packety rychle škálovatelné, tedy jednoduše rozebíratelné a přenosné. Tyto požadavky PackMani splňují. Naším cílem není zcela nahradit lidskou sílu, PackMani mají kolegům a kolegyním na našich depech především usnadnit jejich práci,“ uvedla Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny. 

PackMani momentálně třídí zásilky na depech v Rudné a ve Štěrboholích.

Věděli jste, že…

  • Roboti na jednom depu najezdí v průměru 30 000 kilometrů každý týden.
  • PackMan ujede na jedno nabití necelé 3 kilometry. Nabití je rychlé a trvá přibližně 5-10 minut maximálně.
  • Najednou lze třídit zásilky až na 700 výdejních míst.

Jak spolupracujeme s PackMany?

Práce s roboty je velice jednoduchá.

Operátor vyčká na příjezd autonomního robota, kterému přiřadí zásilku pomocí scanneru.

Poté zásilku položí na robota, který převeze zásilku k příslušnému skluzu. Robot následně vyloží zásilku pomocí pásu, který je jeho součástí. Tento proces probíhá do vytřídění poslední zásilky.

Operátoři, kteří pracují na robotické třídičce v jednotlivých uličkách u skluzu pak vezmou vytříděnou zásilku ze skluzu a uloží jí do klece či krabice

Pomocníci na zákaznickém servisu

Zásilkovna je inovativní firma, která je otevřená používání nových technologií a inovacím:

  • Od roku 2020 nám na chatech vypomáhá chatbot.
  • V roce 2021 se součástí našeho týmu stal voicebot ZET, který zvládá vyřídit až 300 hovorů souběžně.

Oba naši pomocníci se neustále učí a zdokonalují, díky čemuž momentálně dovedou odbavit základní požadavky (např. prodloužení úložní doby zásilky, základní prověření zásilky).

„Platí u nás, že práci necháváme strojům a myšlení lidem. Jenže to už nejsou těžké stroje, ale sofistikované technologie, které se označují umělá inteligence (AI). Bez technologií si dnes již nedovedeme představit fungování na zákaznické lince co do počtu a rychlosti odbavených požadavků,“ říká Ladislav Dušek, Manažer péče o zákazníky.

Naši asistenti ZET jsou vám k dispozici na lince (+420 216 216 516) i chatu (na webu nebo Facebooku) mimo otevírací dobu našeho call centra (standardně tedy o víkendech a státních svátcích, v pracovní dny mezi 18. a 8. hodinou).


Sdílet:

Rubriky