Blog

Může mi vyzvednout balík ze Zásilkovny někdo jiný

9. 10. 2023 12:17

Má vám přijít zásilka, když budete zrovna na dovolené? Onemocněli jste a k Z-BOXu se zkrátka nedostanete? Nebo se vám to prostě jen nehodí? V takových případech je možné požádat někoho z vašich blízkých, aby váš balík vyzvedl. V tomto článku vám poradíme, jak na to. Po jeho přečtení pro vás bude vyzvednutí zásilky někým jiným hračka.

Služba Vyzvednutí zásilky někým jiným Jakým způsobem
Kamenné výdejní místo Ano, lze Předejte vámi zvolené osobě heslo k vyzvednutí zásilky (buď na lístečku, anebo nebo přepošlete e-mail, SMS). Nebo použijte v aplikaci funkci sdílení zásilky s někým jiným.
Z-BOX Ano, lze Použijte v aplikaci funkci sdílení zásilky s někým jiným nebo se obraťte na kolegy z našeho zákaznického servisu (+420 216 216 516).
Doručení na adresu Ano, lze Předejte vámi zvolené osobě heslo k vyzvednutí zásilky (buď na lístečku, anebo přepošlete e-mail, SMS).

1. Zásilka je na kamenném výdejním místě

K vyzvednutí zásilky vám stačí 5místné heslo, které sdělíte obsluze pobočky. Heslo byste měli mít k dispozici v e-mailu, aplikaci Zásilkovna a v SMS (pokud do hodiny od doručení nerozkliknete notifikaci v appce).

Případně se stačí pracovníkům výdejního místa prokázat dokladem totožnosti (občanský průkaz, pas, řidičský průkaz), který musí korespondovat se jménem příjemce. Obsluha by vám měla následně zásilku vydat.

Pokud chcete, aby zásilku vyzvedl někdo jiný, stačí:

  • předat vámi zvolené osobě heslo k vyzvednutí zásilky (buď napsané na lístečku, anebo přeposlat e-mail, SMS, screen z aplikace)
  • případně můžete využít v naší aplikaci funkci sdílení zásilky s někým jiným (sdílení zabere jen několik málo vteřin a zvládnete to na pár kliknutí).

Dotyčná osoba pak bude moci zásilku snadno vyzvednout.

Prodloužení úložní doby zásilky

Raději si zásilku vyzvednete sami, ale potřebujete, aby na vás počkala o něco déle, než je její standardní úložní doba? Žádný problém. 

Zásilka na kamenné pobočce čeká na příjemce 7 kalendářních dní. Tuto dobu je možné dvakrát prodloužit o dalších 7 dní. Celkem tedy na vás zásilka na výdejním místě počká až 21 dní.

V případě, že si zásilku nestihnete vyzvednout, bude automaticky zaslána zpět odesílateli jako tzv. „vratka“ a odesílatel vám ji musí následně poslat znovu.

Jak prodloužit úložní dobu:

2. Zásilka je v Z-BOXu

Balík, který na vás čeká v Z-BOXu, vyzvednete snadno pomocí naší aplikace Zásilkovna

Jak na to?
  1. Dostavte se k Z-BOXu, ve kterém máte uloženou zásilku.
  2. Zapněte na svém telefonu Bluetooth a polohové služby.
  3. Otevřete naši aplikaci, ta se s boxem spáruje.
  4. Klikněte na tlačítko „Otevřít schránku“, následně se příslušná přihrádka Z-BOXu otevře a vyjmete svou radost.

Pokud chcete, aby zásilku vyzvedl někdo jiný, stačí:

  • abyste využili v naší aplikaci funkci sdílení zásilky s někým jiným (sdílení zabere jen několik málo vteřin a zvládnete to na pár kliknutí)
  • obrátit se na náš zákaznický servis (+420 216 216 516) a po přepojení na jednoho z kolegů se domluvte na změně telefonního čísla u zásilky. Balík by se měl následně zobrazit v appce dotyčné osobě, jejíž číslo jste při změně uvedli.

Tip: Doporučujeme primárně využít funkci sdílení zásilky, jedná se o rychlé a efektivní řešení. Teprve pokud byste si nevěděli rady, obraťte se na zákaznický servis. Kolegové jsou vám k dispozici v pracovní dny mezi 8. a 18. hodinou.

Prodloužení úložní doby zásilky

Raději si zásilku vyzvednete sami, ale potřebujete, aby na vás počkala o něco déle, než je její standardní úložní doba? Žádný problém. 

Zásilka v Z-BOXu čeká na příjemce 2 kalendářní dny. Tuto dobu je možné prodloužit o 1 den. Celkem tedy budete mít na vyzvednutí 3 kalendářní dny.

V případě, že si zásilku nestihnete vyzvednout, bude automaticky zaslána zpět odesílateli jako tzv. „vratka“ a odesílatel vám ji musí následně poslat znovu.

Jak prodloužit úložní dobu:​

3. Zásilka je doručovaná na adresu

Očekáváte dodání objednaného balíku kurýrem? V takovém případě byste měli v den doručení obdržet SMS, ve které je uvedené 90minutové okno, kdy by měl řidič zásilku doručovat, a heslo pro vydání zásilky.

Případně se pro převzetí zásilky stačí prokázat dokladem totožnosti (občanský průkaz, pas, řidičský průkaz), který musí korespondovat se jménem příjemce. Kurýr by vám měl následně zásilku vydat.

Pokud chcete, aby zásilku převzal někdo jiný, stačí:​

  • předat vámi zvolené osobě heslo k vyzvednutí zásilky (buď napsané na lístečku, anebo přeposlat e-mail, SMS, screen z aplikace)

Tip: Pokud se vám ani nikomu z vašich blízkých doba doručení nehodí a zásilku nemůžete převzít, nevěste hlavu. Jestliže vás kurýr na adrese nezastihne, dojde automaticky k přesměrování zásilky na blízké kamenné výdejní místo

Zásilka na kamenné pobočce čeká na příjemce 7 kalendářních dní. Tuto dobu je možné dvakrát prodloužit o dalších 7 dní. Celkem tedy na vás zásilka na výdejním místě počká až 21 dní.


Sdílet:

Rubriky