V poslední době evidujeme časté útoky podvodníků, kteří zneužívají jméno naší společnosti. Zjistěte na naší nové stránce, na co si dát pozor.

Blog

Stali jsme se členem České vodíkové technologické platformy (HYTEP)

15. 9. 2021 15:17

I když jsme červení, myslíme zeleně. Jsme společensky odpovědná firma, jež jde mílovými kroky směrem k udržitelnosti. V ČR jsme instalovali už téměř 1 500 Z-BOXů, které fungují čistě ze sluneční energie. Provozujeme elektroauta. Testujeme doručování na kolech a elektrokolech. Ale to je jen začátek. Naší velkou misí je stát se pionýrem využití vodíku v logistice a provozu. A právě proto jsme se stali hrdým členem HYTEPu, České vodíkové technologické platformy.

Vlastní vodíková "pumpa"

HYTEP sdružuje tuzemské technologické firmy a organizace, které podporují rozvoj vodíkových technologií v České republice. Od svého členství si slibujeme sdílení poznatků a zkušeností s dalšími členy platformy a širší podporu rozvoje výrobních kapacit vodíku. HYTEP totiž získává informace přímo z Ministerstva průmyslu a obchodu. Ve využívání vodíku vidíme velkou budoucnost a plánujeme například i stavbu vlastní plnicí vodíkové stanice. S tím souvisí i využití rozsáhlé plochy našich dep k umístění fotovoltaiky, kdy energie z nich bude sloužit pro výrobu vodíku a dobíjení elektroaut, které taktéž plnohodnotně využíváme.

„Automobily na vodík jsou velmi šetrné k životnímu prostředí – do ovzduší vypouští jen kyslík a vodu. Výhody ale vidíme i v jejich technických parametrech: na rozdíl od elektromobilů dokážou ujet pro nás vyhovující vzdálenost a dočerpání vodíku probíhá stejně rychle jako u benzínu nebo nafty. Odpadá tak zdlouhavé čekání na dobití baterie, jako je tomu v případě elektroaut. Proto dává vodíková doprava pro náš business největší smysl.”​
Petra Císařová
Project Manager programu E-mobilita

Vodíková strategie České republiky

Česká republika se společně s ostatními členskými zeměmi EU zavázala do roku 2050 dosáhnout klimatické neutrality celé Evropské unie. A jedním z primárních nástrojů, jak tohoto cíle dosáhnout, je takzvaná Vodíková strategie. Cílem strategie je mimo jiné urychlení vývoje a následné implementace vodíkových technologií. Podle náměstkyně ministra průmyslu a obchodu pro hospodářskou politiku a podnikání Silvany Jirotkové musí mít Česká republika ambici stát se v budoucnu důležitým exportérem v této oblasti (Investujeme.cz, 25. 8. 2021). A my máme ambice v tomto směru pomoci, třeba i právě stavbou vodíkové stanice.

Oblast doručování zásilek je jednou z nejslibnějších pro využití vodíkové mobility, říká předseda představenstva HYTEPu

„Uvědomujeme si svoji odpovědnost a jako inovátor a lídr trhu hledáme neustále cesty, jak pomocí nových technologií lépe skloubit naše podnikání s životním prostředím. Víme, že vodíkové technologie jsou v současné době již dostatečně připravené pro každodenní využívání. Těším se na to, že budeme v rámci platformy sdílet naše poznatky a zkušenosti s ostatními členy a využívání vodíku v České republice společně posuneme dopředu,” říká Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a CEO skupiny Packeta.

„Jsme nesmírně rádi, že se naše platforma rozrostla o dalšího člena, konkrétně o českou technologickou společnost Zásilkovna. Vážíme si toho, že jsme vnímáni jako vstupní brána pro kontakt s vodíkovými technologiemi v rámci ČR a že můžeme podpořit záměry této progresivní společnosti na ozelenění jejího byznysu. Oblast doručování zásilek je jednou z nejslibnějších pro využití vodíkové mobility, a to jak z hlediska snížení emisí skleníkových plynů, tak zlepšení životních podmínek, zejména ve městech,’’ podotkl Aleš Doucek, předseda představenstva České vodíkové technologické platformy (HYTEP).  

Další kroky k udržitelnosti

Elektroauta

O alternativní paliva se v Zásilkovně zajímáme dlouhodobě. Například v červenci jsme se stali součástí projektu Going Green společnosti BWM Group, jehož cílem je propagace elektrických a plug-in hybridních vozů u společností s  velkými vozovými parky a s odpovědným přístupem k životnímu prostředí.

Doručování na kolech

Neusínáme na vavřínech a v oblasti udržitelnosti plánujeme další a další projekty. Jedním z nich je třeba doručování zásilek na kole! V tomto ohledu jsme nejdále s budováním “cyklo” depa v Praze na Andělu, kde by pilotní provoz měl být spuštěn v prvním čtvrtletí roku 2022. Kola bychom chtěli využívat primárně pro doručování tzv. poslední mile u zásilek směřujících na adresu.

Efektivní plánování dopravy

S ohledem na životní prostředí řídíme samozřejmě také i doručování zásilek do naší široké sítě výdejních míst. Pro plánování tras používáme sofistikovaný software, který dokáže velmi efektivně plánovat trasy rozvozových aut, maximálně využívat jejich kapacitu a nejezdit tak zbytečné trasy. Díky tomu dochází k významným úsporám paliva a minimalizování dopadů na životní prostředí.

Kam dál? Spustili jsme technologický kanál Z-TECH na YouTube! Přečtěte si o tom víc.


Sdílet:

Rubriky