Nejočekávanější nákupní událost roku se blíží! Obchodníci přicházejí s výraznými slevami a milovníky nakupování lákají na jedinečnou možnost pořídit si za neodolatelné ceny nejen vysněné produkty, ale i vánoční dárky.
Kdy je Black Friday 2023 a jak vznikl?
Black Friday, nebo také Černý pátek, je označení pro marketingovou akci, která vznikla v USA. Připadá vždy na čtvrtý pátek v listopadu, tedy den následující po dalším americkém svátku, dni Díkůvzdání. Letos je Black Friday 24. listopadu.
Spojení Black Friday vzniklo v 60. letech, původně však v souvislosti s rušným silničním provozem právě den po Díkůvzdání. Dnes je Černý pátek nejen v USA spojovaný s doslova nákupním šílenstvím. Prodejci nabízejí často nejvyšší slevy v roce a ty pravidelně přitahují obrovské množství nakupujících.
Češi utrácejí miliardy
Loni tuzemští zákazníci podle serveru hn.cz utratili v rámci Black Friday přes 7 miliard korun a podobné to bylo i v roce 2021. Největší zájem byl o tradiční kategorie oblečení, elektronika nebo hračky a parfémy.
10 tipů, jak připravit e-shop na Black Friday
Využijte potenciál Black Friday na maximum a nastartujte předvánoční sezónu ve velkém!
- Nepodceňte plánování. Vyberte produkty, pohlídejte si skladové zásoby a nastavte ceny.
- Vytvořte samostatnou stránku s Black Friday nabídkou, kam budete zákazníky odkazovat.
- Optimalizujte rychlost načítání stránky a ujistěte se, že jste připraveni na zvýšenou návštěvnost.
- Zkontrolujte své pozice ve vyhledávačích a cenových srovnávačích.
- Nezapomeňte na optimalizaci zobrazení webu i na mobilních zařízeních.
- Využijte e-mailing a dejte svým zákazníkům včas vědět, na co se mohou těšit.
- Dárkové vouchery patří mezi oblíbené vánoční dárky – využijte toho a nabídněte je za výhodné ceny.
- Mějte připravenou logistiku pro rychlou expedici. Vyplatí se přibrat posily.
- Nabídněte zákazníkům různé způsoby doručení.
- Odesláním zboží zákazníkovi to nekončí. Ujistěte se, že zákaznický servis je připravený na zvýšený nápor kontaktů.
Extra tip: Přidejte na web banner s odpočtem a motivujte tak zákazníky k nákupu, než slevy vyprší!
Jak se na Black Friday připravují v e-shopu homeandcook.cz?
Black Friday zákazníky láká především na atraktivní ceny. Nezapomeňte, že od letošního roku platí nová směrnice EU, která upravuje pravidla slevových akcí.
„Co se týče cenové politiky a uvádění slev, kvůli novým podmínkám jsme se museli ujistit, že dosáhneme opravdových slev, které budou i v listopadu stále relevantní vůči zbytku trhu, a proto naše příprava na Black Friday ještě v září pokračovala doplněním cca 20 % produktové nabídky,“ dodává Jana Sýkora z e-shopu homeandcook.cz, který se zabývá prodejem vybavení a elektrospotřebičů do domácnosti.
![](https://blog.zasilkovna.cz/wp-content/uploads/2023/10/JAN1266-Edit-1024x683.jpg)
Nakupujte online, v klidu a bez front
Při představě přeplněných nákupních center na vás jdou mdloby? Řešením jsou online nákupy s pohodlným doučením přesně podle vašeho gusta.
Tip: Dopředu si promyslete, čím si chcete udělat radost a dané produkty si vyhledejte na oblíbeném e-shopu.
Využijte možnosti vytvořit si předem seznam oblíbených položek (tuto možnost nabízí třeba Zalando.cz), nebo si zboží připravte přímo do košíku. Předejdete tak impulsivním nákupům a vybrané produkty stihnete pořídit dřív, než se vyprodají.
Extra tip: Ujistěte se, že odebíráte newsletter z e-shopu, kde plánujete na Black Friday nakoupit. Zákazníci přihlášení k odběru novinek se často o akcích dozvídají s předstihem.
![](https://blog.zasilkovna.cz/wp-content/uploads/2023/10/clever.png)
Věděli jste, že...
Nakupování na Black Friday může být nebezpečná zábava? Podle serveru usnews.com způsobily od roku 2006 v USA agresivita a násilí v nákupních tlačenicích více zranění než útoky žraloků.
Jak ušetřit na Black Friday?
Nakupování během Black Friday vám může ušetřit spoustu peněz. Buďte ale obezřetní a nenechte se napálit vychytralými triky některých obchodníků.
Možná jste se v minulosti setkali s umělým navyšování cen před začátkem slevové akce. S těmihle podfuky by měla skoncovat už zmíněná nová pravidla, která nastavila letos vydaná směrnice EU. Ta obchodníkům nařizuje slevy nastavovat z ceny, za kterou zboží nabízeli za posledních 30 dní.
Tip: Ceny produktů, na které máte spadeno, si můžete pohlídat díky zbožovým srovnávačům jako Heureka.cz nebo Zbozi.cz.
![](https://blog.zasilkovna.cz/wp-content/uploads/2023/10/Group-1907.png)
Internetoví podvodníci útočí stále častěji!
Při online nákupech je potřeba mít se na pozoru hlavně před podvodnými e-maily nebo SMS zprávami, které vás vyzývají ke sdílení platebních a osobních údajů.
Tipy, jak nenaletět, jsme pro vás sepsali v tomto článku.