Blog

COVID-19: Aktuální informace pro výdejní místa

1. 4. 2020 8:59

Dobře chráněný řidič dodržuje tato pravidla.

Zásilkovna a bezpečnosti

23.3.2020 (12:51) 

Vážení klienti, 

naši řidiči i pracovníci dep jsou vybaveni přehlednou příručkou jak se chovat při rozvozu a svozu zásilek, tak aby byla zajištěna bezpečnost nás všech 👍🏼 Pojďte i vy společně s námi dodržovat tato základní pravidla. 

Simona Kijonková

Zakladatelka a CEO Zásilkovny

Automatické prodloužení dovolené.​

23.3.2020 (11:05) 

Milí partneři,

dovolujeme si vás informovat o prodloužení dovolených vašich výdejních míst. Těm výdejním místům, kterým dovolená končí 24. 3. 2020, se automaticky prodlužuje do 31. 3. 2020. Pokud i přes prodloužení dovolené plánujete výdejní místo otevřít, budeme jen rádi! Dejte to prosím vědět svému obchodnímu zástupci. 

Moc vám děkujeme, že při nás stojíte. Věříme, že toto období společnými silami zvládneme!

Simona Kijonková

Zakladatelka a CEO Zásilkovny

Jak komunikujeme na naše řidiče.

Prevence pro řidiče Zásilkovna

Komunikace na naše výdejní místa s přehledem nejčastějších otázek.

18.3.2020 (18:20)

Milí partneři,

připravili jsme pro vás odpovědi na vaše nejčastěji kladené dotazy. Veškeré informace pro vás také pravidelně aktualizujeme na našem blogu!

Jaký je vývoj počtu zásilek?

Vzhledem k situaci jsme od soboty aktivně sbírali informace, která výdejní místa jsou otevřená. Než se nám povedlo aktualizovat seznam poboček, mohlo se stát, že na některé uzavřené pobočky směřovalo více zásilek než obvykle. Tok zásilek byl nevyrovnaný. Nyní je seznam otevřených poboček aktuální a neustále na něm pracujeme. Počet zásilek se stabilizuje a vrací se do běžných kolejí. Do konce týdne se tok zásilek konsoliduje a rozloží se na všechny otevřené pobočky rovnoměrně. Pokud na vaše výdejní místo směřuje zásilek málo a zvládnete jich přijmout větší množství, kontaktujte prosím svého obchodního zástupce e-mailem.

Nemohu se dovolat svému obchodnímu zástupci (OZ)?

Omlouváme se, ale vzhledem k množství telefonátů je možné, že je OZ nedostupný. V tom případě ho prosím kontaktujte e-mailem. Ozve se vám, jakmile to bude možné.

Když přijmu zásilku z jiné pobočky, dostanu za ni provizi?

Ano, provize za příjem zásilky se připíše, zásilky jsou přesměrované. Kdyby se stalo, že zásilky přesměrované nejsou, zůstanou ve stavu „Na cestě“ v takovém případě kontaktujte svého OZ.

Jak je to s provizí, když přijímám platbu přes platební bránu?

Pokud při výdeji zásilky vyvoláte nabídku „odeslat platební odkaz v SMS“, získáte za zásilku provizi jako za vývěr dobírky.

Mohu přijímat platby v hotovosti?

Ne, přijímejte prosím pouze platby platební kartou nebo přes platební bránu.

Na pobočce nemám terminál, můžete mi ihned zajistit jeho instalaci?

Omlouváme se, instalace nových terminálů v tuto chvíli není možná, technici naší banky nyní nové terminály nezapojují.. Přijímejte platby přes platební bránu. Zásilky na dobírku je možné zaplatit platební kartou na výdejním místě, či platební bránou při obdržení SMS. V nejbližších dnech bude možné vaše zásilky pohodlně zaplatit také i přes naší aplikaci Zásilkovna. Díky ní můžete zaplatit vaše zásilky na výdejním místě, které nedisponuje platebním terminálem.

Platba přes platební bránu neproběhla, jak mám postupovat?

Kontaktujte nás prosím na lince 211 222 642. Linka je v provozu od 8:00 do 16:30.

Poskytnete mi ochranné pomůcky?

Ano, momentálně pro vás máme rukavice, a teď (18.3. v 16:00) dorazily do ČR roušky, které budeme distribuovat zítra 19.3. a v pátek 20.3..

Mohu se nakazit kontaktem se zásilkami?

Dle vyjádření Ministerstva zdravotnictví ČR virus mimo lidský organismus nepřežije více než několik hodin. Není tedy nutné se obávat, že by k nám doputoval například uvnitř zásilek. Ve všech případech je ale třeba myslet na své bezpečí a dodržovat hygienické postupy. Doporučujeme si velmi často mýt / desinfikovat ruce i po kontaktu s jiným člověkem nebo po předání zásilek či finanční hotovosti.

Kde se dozvím, jestli moje pobočka může být otevřena?

I přes zákaz maloobchodního prodeje je výdej zásilek z internetových obchodů povolen. Může probíhat tedy i v jinak zavřených obchodech. Businessinfo.cz, oficiální portál pro podnikání a export, připravil podrobné a pravidelně aktualizované informace o tom, kdo a hlavně za jakých podmínek může mít momentálně podnik otevřený.

Co dělat, pokud musím pobočku uzavřít?

Kontaktujte nás prosím na e-mailu info@zasilkovna.cz nebo na lince 216 216 516 (volba 3). Je zapotřebí předat řidiči veškeré zásilky, které na pobočce máte. Vytvoříte expediční balík, řidič vám podepíše dodací list.

Simona Kijonková

Zakladatelka a CEO Zásilkovny

Komunikace na naše výdejní místa s přehledem nejčastějších otázek.

18.3.2020 (18:20)

Milí partneři,

připravili jsme pro vás odpovědi na vaše nejčastěji kladené dotazy. Veškeré informace pro vás také pravidelně aktualizujeme na našem blogu!

Jaký je vývoj počtu zásilek?

Vzhledem k situaci jsme od soboty aktivně sbírali informace, která výdejní místa jsou otevřená. Než se nám povedlo aktualizovat seznam poboček, mohlo se stát, že na některé uzavřené pobočky směřovalo více zásilek než obvykle. Tok zásilek byl nevyrovnaný. Nyní je seznam otevřených poboček aktuální a neustále na něm pracujeme. Počet zásilek se stabilizuje a vrací se do běžných kolejí. Do konce týdne se tok zásilek konsoliduje a rozloží se na všechny otevřené pobočky rovnoměrně. Pokud na vaše výdejní místo směřuje zásilek málo a zvládnete jich přijmout větší množství, kontaktujte prosím svého obchodního zástupce e-mailem.

Nemohu se dovolat svému obchodnímu zástupci (OZ)?

Omlouváme se, ale vzhledem k množství telefonátů je možné, že je OZ nedostupný. V tom případě ho prosím kontaktujte e-mailem. Ozve se vám, jakmile to bude možné.

Když přijmu zásilku z jiné pobočky, dostanu za ni provizi?

Ano, provize za příjem zásilky se připíše, zásilky jsou přesměrované. Kdyby se stalo, že zásilky přesměrované nejsou, zůstanou ve stavu „Na cestě“ v takovém případě kontaktujte svého OZ.

Jak je to s provizí, když přijímám platbu přes platební bránu?

Pokud při výdeji zásilky vyvoláte nabídku „odeslat platební odkaz v SMS“, získáte za zásilku provizi jako za vývěr dobírky.

Mohu přijímat platby v hotovosti?

Ne, přijímejte prosím pouze platby platební kartou nebo přes platební bránu.

Na pobočce nemám terminál, můžete mi ihned zajistit jeho instalaci?

Omlouváme se, instalace nových terminálů v tuto chvíli není možná, technici naší banky nyní nové terminály nezapojují.. Přijímejte platby přes platební bránu. Zásilky na dobírku je možné zaplatit platební kartou na výdejním místě, či platební bránou při obdržení SMS. V nejbližších dnech bude možné vaše zásilky pohodlně zaplatit také i přes naší aplikaci Zásilkovna. Díky ní můžete zaplatit vaše zásilky na výdejním místě, které nedisponuje platebním terminálem.

Platba přes platební bránu neproběhla, jak mám postupovat?

Kontaktujte nás prosím na lince 211 222 642. Linka je v provozu od 8:00 do 16:30.

Poskytnete mi ochranné pomůcky?

Ano, momentálně pro vás máme rukavice, a teď (18.3. v 16:00) dorazily do ČR roušky, které budeme distribuovat zítra 19.3. a v pátek 20.3..

Mohu se nakazit kontaktem se zásilkami?

Dle vyjádření Ministerstva zdravotnictví ČR virus mimo lidský organismus nepřežije více než několik hodin. Není tedy nutné se obávat, že by k nám doputoval například uvnitř zásilek. Ve všech případech je ale třeba myslet na své bezpečí a dodržovat hygienické postupy. Doporučujeme si velmi často mýt / desinfikovat ruce i po kontaktu s jiným člověkem nebo po předání zásilek či finanční hotovosti.

Kde se dozvím, jestli moje pobočka může být otevřena?

I přes zákaz maloobchodního prodeje je výdej zásilek z internetových obchodů povolen. Může probíhat tedy i v jinak zavřených obchodech. Businessinfo.cz, oficiální portál pro podnikání a export, připravil podrobné a pravidelně aktualizované informace o tom, kdo a hlavně za jakých podmínek může mít momentálně podnik otevřený.

Co dělat, pokud musím pobočku uzavřít?

Kontaktujte nás prosím na e-mailu info@zasilkovna.cz nebo na lince 216 216 516 (volba 3). Je zapotřebí předat řidiči veškeré zásilky, které na pobočce máte. Vytvoříte expediční balík, řidič vám podepíše dodací list.

Simona Kijonková

Zakladatelka a CEO Zásilkovny

Přehled uzavřených obcí

17.3.2020 (11:05)

Coronavirus Zásilkovna mapa zavřených obcí

Platba online na výdejních místech, která nemají platební terminál.

16.3.2020 (15:35)

Výdej zásilek na výdejních místech bez platebního terminálů zajištěn.

Pokud výdejní místo nemá platební terminál, tak máme připravenou alternativu jak mohou zákaznici zaplatit svoje zásilky bezhotovostní platbou. Zákazník při vyzvednutí své zásilky na výdejním místě bez platebního terminálu, dostane při výdeji zásilky z klientské sekce SMSku s odkazem na platební bránu, kde zákazník provede online platbu kreditní kartou.

Simona Kijonková

Zakladatelka a CEO Zásilkovny

Komunikace na naše partnery / výdejní místa.

16.3.2020 (12:20)

Výdej zásilek na výdejních místech je vládou povolen

Milí partneři,

přinášíme vám aktuální a platné informace dle právě vydaného Usnesení Vlády ČR č. 214 ze dne 15.3.2020, kterým byl zákaz pohyb osob na území celé České republiky.

  • Výdej zásilek povolen, a to i jinak zavřených obchodech!
    Nařízením Vlády ČR byl zákaz maloobchodního prodeje, ale výdej zásilek z internetových obchodů má výjimku (tj. samotný výdej zásilek z internetových obchodů MŮŽE PROBÍHAT i v obchodech, kde je jinak prodej zboží vládním nařízením zakázán.

Výše uvedené se vztahuje nejen na obchody s potravinami a léky, ale na všechny provozovny, které zajišťují službu Zásilkovny (tj. příjem a výdej zásilek z Internetu) a zároveň dle všeho nejsou umístěny v obchodních centrech. Pro jistotu uvádíme, že v takových prodejnách je povolen pouze výdej a příjem zásilek, nikoli prodej vlastního zboží.

  • Cesta osob pro podání i vyzvednutí zásilek povolena!
    Ve vztahu k provozu výdejních míst Zásilkovny vás informujeme, že jsou povoleny cesty osob nezbytně nutné k využívání poštovních služeb. Zásilkovna je registrovaným poskytovatelem poštovních služeb.

    Stejně tak jsou povoleny cesty do zaměstnání a k výkonu podnikatelské činnosti. I provozovatelé výdejních míst a jejich zaměstnanci tak mají cestu do výdejny vládním nařízením povolenu. Potvrzují se tak optimistické zprávy, které jsme vám provozu našich výdejních míst poskytovali celý víkend. Je důležité, aby byla zachována logistická infrastruktura a pohyb nutného zboží a zásobování obyvatelstva

  • Platba hotovostí je zakázána.
    Myslíme na vaše bezpečí a plně respektujeme doporučení vlády, proto jsme se rozhodli s účinností od 14. března přijímat na našich výdejních místech v České a Slovenské republice pouze bezkontaktní platby, tj. platby kartou.

V případě, že vaše provozovna není vybavena platebním terminálem, zákazníkovi dáme jinou alternativní možnost úhrady zboží bezhotovostně bez vlivu na vaši provozovnu.

Proto prosíme – nepřijímejte na své provozovně žádnou hotovost!

Odesílatelé (internetové obchody) tak mohou své zásilky posílat jako obvykle. S ohledem na uzavřené obchody můžeme očekávat zvýšenou míru objednávek z Internetu.

Samozřejmě myslíme na vaši bezpečnost a považujeme za důležité vám aktuálně poskytnout následující:

  • V průběhu zítřejšího dne vám váš řidič přiveze celou sadu dokumentů, která bude obsahovat:
  • Výpis z obchodního rejstříku spol. Zásilkovna, který potvrzuje, že Zásilkovna je držitel oprávnění: Silniční motorová doprava a Provozování poštovních služeb
  • Potvrzení, že ve vaší provozovně probíhá na základě mandátní smlouvy vládou povolený výdej zásilek z internetových obchodů
  • Seznam doporučení pro výdejní místa, jak postupovat při výdeji zásilek
  • Návody na zpracování bezhotovostních plateb
  • Všechny tyto dokumenty naleznete během dnešního dne ve vaší klientské sekci.
  • Pro zachování maximální míry vaší bezpečnosti budete z naší strany postupně vybaveni ochrannými rukavicemi s pogumováním a ochrannými rouškami. Vše od nás obdržíte buď ještě dnes nebo nejpozději v řádech následujících dní.

V rámci již předešlé komunikace:

  • pokud se rozhodnete svoji otevírací dobu omezit, kontaktujte prosím svého regionálního obchodního zástupce.
  • Pokud se i přesto rozhodnete pro dočasné uzavření své provozovny, informujte prosím svého regionálního obchodního zástupce a dohodněte se s ním na všech operativních věcech, vyzvednutí zásilek a předání hotovosti.
  • Pokud byste si naopak přáli navýšit kapacitu počtu zásilek na vaší provozovně, uvítáme to a budeme vám předávat více zásilek.

Provozovatelé obchodů mohou ponecháním služby Zásilkovny, výdejny zboží koupeném na Internetu alespoň částečně kompenzovat své ztráty a náklady související s nájmem či personálními náklady.

Zákazníci, jakmile bude jejich zásilka připravena na výdejním místě, obdrží informaci prostřednictvím SMS, kde budou o daném procesu informováni. Pokud se zákazník bude dožadovat platby v hotovosti odkažte jej na Vládní nařízení, které doporučuje omezit platby v hotovosti. Z naší strany obdržíte návod na bezhotovostní platby.

Velmi vám děkuji za vaši podporu a z naší strany uděláme maximum, aby pro vás služba Zásilkovny byla ještě jednodušší a rychlejší, než kdykoli předtím.

Simona Kijonková

Zakladatelka a CEO Zásilkovny

Výdej zásilek na výdejních místech je vládou povolen.

16.3.2020 (9:00)

Vážení partneři, vážení všichni,

dle právě vydaného Usnesení Vlády ČR č. 214 ze dne 15.3.2020, kterým byl zakázán pohyb osob na území celé České republiky. Vláda zároveň schválila z tohoto zákazu výjimky. Ve vztahu k provozu výdejních míst Zásilkovny s radostí konstatujeme, že jsou povoleny cesty osob nezbytně nutné k využívání poštovních služeb. Zásilkovna je registrovaným poskytovatelem poštovních služeb a hrdě se k tomu hlásíme. Dále byl vydán zákaz maloobchodního prodeje ale výdej zásilek z internetových obchodů může probíhat i v těchto jinak zavřených obchodech, má výjimku (je povolen).

Stejně tak jsou dovoleny cesty osob do zaměstnání a k výkonu podnikatelské činnosti. I provozovatelé výdejních míst a jejich zaměstnanci tak mají cestu do výdejny dovolenou.

Potvrzují se tak optimistické zprávy, které jsme Vám k provozu našich výdejních míst poskytovateli celý víkend.

Odesílatelé mohou své zásilky posílat jako obvykle.

Provozovatelé výdejních místo mohou ve svých obchodech vydávat zásilky jako obvykle.

Věříme, že tyto podmínky vydrží i po zbytek nouzového stavu. 

Děkujeme všem za podporu. Spolu to zvládneme. 

Simona Kijonková

Zakladatelka a CEO Zásilkovny

Samotný výdej zásilek může probíhat

15.3.2020

Milí partneři,

přinášíme vám aktuální a upřesňující informace k vyjádření Vlády ČR ze dne 14.3.2020 o zákazu prodeje v obchodech.

Jsem velice ráda, že nám Vláda ČR ústy pana ministra průmyslu a obchodu a ministra dopravy p. Karla Havlíčka (14.3.2020 v 19:20) předběžně potvrdila, že samotný výdej zásilek z Internetu MŮŽE PROBÍHAT i v obchodech, kde je jinak prodej zboží vládním nařízením zakázán.

Výše uvedené se vztahuje nejen na obchody s potravinami a léky, ale všechny provozovny, které zajišťují službu Zásilkovny (tj. příjem a výdej zásilek z Internetu) a zároveň dle všeho nejsou umístěny v obchodních centrech.

V neděli 15.3.2020 je v 16.00 h předpokládané zasedání Vlády ČR, která má upravit, příp. upřesnit jednotlivé podmínky při omezení maloobchodního prodeje a nabídky služeb v obchodech. Po vydání aktualizovaného Usnesení Vlády ČR, vás budeme obratem opět informovat o úpravě podmínek pro provoz Zásilkovny a poskytneme vám kopie všech relevantních dokumentů. V současnosti předpokládáme, že provoz všech výdejních míst bude moci probíhat bez omezení podání a výdeje zásilek z Internetu.

V rámci již předešlé komunikace:

  • Pokud se rozhodnete svoji otevírací dobu omezit, kontaktujte prosím svého regionálního obchodního zástupce.
  • Pokud se i přesto rozhodnete pro dočasné uzavření své provozovny, informujte prosím svého regionálního obchodního zástupce a dohodněte se s ním na všech operativních věcech, vyzvednutí zásilek a předání hotovosti.
  • Pokud byste si naopak přáli navýšit kapacitu počtu zásilek na vaší provozovně, uvítáme to a budeme vám předávat více zásilek.

Provozovatelé obchodů mohou ponecháním služby Zásilkovny, výdejny zboží koupeném na Internetu alespoň částečně kompenzovat své ztráty a náklady související s nájmem či personálními náklady.

Zákaz manipulace s hotovostí

Zároveň, myslíme na vaše bezpečí, proto jsme se rozhodli s účinností od 14. března s okamžitou účinností přijímat na našich výdejních místech v České a Slovenské republice pouze bezkontaktní platby, tj. platby kartou.

V případě, že vaše provozovna není vybavena platebním terminálem, zákazníkovi dáme jinou alternativní možnost úhrady zboží bezhotovostně bez vlivu na vaši provozovnu.

Proto prosíme – nepřijímejte na své provozovně žádnou hotovost!

Zákazníci, jakmile bude jejich zásilka připravena na výdejním místě, obdrží informaci prostřednictvím SMS, kde budou o daném procesu informováni.

Zároveň intenzivně pracujeme na urychlení výdeje, aby případný kontakt osob byl eliminován na minimum.

Velmi vám děkuji za vaši podporu a z naší strany uděláme maximum, aby pro vás služba Zásilkovny byla ještě jednodušší a rychlejší, než kdykoli předtím.

Simona Kijonková

Zakladatelka a CEO Zásilkovny

Uděláme maximum i pro zákazníky

14.3.2020

Vážení partneři,

V první řadě bych vám chtěla poděkovat za obrovskou podporu, která od vás v této době k nám do Zásilkovny proudí. Moc si toho vážíme!

V souvislosti s aktuální situací kolem pandemie koronavirusu a rozhodnutím Vlády ČR zpřísnit bezpečnostní opatření, si vás dovolujeme informovat o tom, jak na vzniklou situaci reaguje Zásilkovna.

Provoz výdejního místa na výdej zboží z eshopů

Dle našich aktuálních dostupných informací by měl být výdej zásilek z internetových obchodů na vašich provozovnách umožněn, a to i tam, kde byl zakázán maloobchodní prodej. Tedy prodej vašeho zboží je sice vládním nařízením zakázáno, ale výdej zásilek z internetových obchodů může ve vaší provozovně probíhat i nadále. Stejnou informaci zasíláme jak na všech našich 30 tisíc internetových obchodů, tak na naše klienty a veřejnost.

  • Vás jako partnera naší logistické sítě výdejních míst z informačního systému nevypínáme;
  • V případě, že budete chtít zkrátit svoji otevírací dobu nebo se i přes výše uvedené informace rozhodnete aktuálně pozastavit tuto službu, kontaktujte prosím ještě v průběhu dnešního dne Vašeho obchodního zástupce Zásilkovny (pokud se mu ihned nedovoláte, napište mu SMS, bude volat zpět. Kolegové budou dnes zahlceni, proto prosím o vaše strpení);

Zákaz manipulace s hotovostí

  • S ohledem na vaši bezpečnost jsme se rozhodli pro zákaz manipulace s hotovostí a dobírky tak budou hrazeny pouze platební kartou.
  • V případě, že Vaše provozovna není vybavena platebním terminálem, zákazník bude mít možnost uhradit dobírku jiným způsobem.

Proto prosíme – nepřijímejte na své provozovně žádnou hotovost!

Jak bude probíhat příjem a výdej zásilek

  • Snažíme se urychlit čas výdeje zásilky tak, aby výdej zásilky byl co nejrychlejší a bezkontkatní.
  • Jinak příjem a výdej zásilek probíhá standardně tak, jak jste zvyklí.

Bezpečnost

  • Doporučujeme nekumulovat zákazníky v provozovně a často větrat.
  • Doporučujeme tam, kde to půjde, zřídit výdejní okénko tak, aby zákazníci byli mimo Vaši provozovnu, a to v exteriéru.

Věřím, že se jedná o krátkodobé mimořádné opatření a že situaci zvládneme

Jakmile budeme mít další informace či ze strany Vlády ČR přijdou další upřesňující informace, ihned vám je pošleme.

Moc vás prosím o pomoc a pomozme si navzájem.

Děkuji

Simona Kijonková

Zakladatelka a CEO Zásilkovny

„Uděláme pro vás maximum! V první řadě Vám chceme poděkovat za obrovskou podporu, která od vás v této době k nám do Zásilkovny proudí. Moc si toho vážíme! Chceme vás ubezpečit, že fungujeme a doručujeme všechny zásilky dále a operativně se snažíme reagovat na všechna opatření Vlády ČR. Jsme v permanentním kontaktu se všemi výdejními místy a eshopy.“
Simona Kijonková
Simona Kijonková
CEO skupiny Packeta a zakladatelka a spolumajitelka Zásilkovny

Sdílet:

Rubriky