Jak začít posílat?

1.

Stáhněte si aplikaci

V Google Play a AppStoru si stáhněte aplikaci „Zásilkovna“ a zadejte své jméno, telefon a email. Aplikace vám zobrazí přehled výdejních míst, všechny vaše historické i aktuálně doručované zásilky, jejich stav a nově také možnost jejich odeslání.

2.

Zadejte zásilku do aplikace

Samotné odeslání zásilky je doslova na pár kliků. Stačí zadat jméno příjemce, jeho telefon a e-mail, vybrat cílové výdejní místo, (popřípadě doplňkové služby, jako je vyšší hodnota zboží nebo zásilka s dobírkou). Cenu vidíte vždy přehledně a bez skrytých poplatků. Placení je rychlé, bezpečné a probíhá online přes platební kartu. Po zaplacení je zásilka vložena k nám do systému, což vám potvrdí vygenerované heslo.

3.

Zásilku přineste na libovolné podací místo

Pak už stačí pouze zásilku správně zabalit a donést ji na nejbližší podací místo Zásilkovny, kde si ji obsluha po kontrole vygenerovaného hesla převezme.

A to je vše! Žádné papírování, žádný tisk štítku, žádné fronty ani čekání.

Otázky a odpovědi

Jak začít posílat

Pouze mobilní telefon a online platba kartou.

Pozn. Díky tomu, že jsme veškeré procesy přenesli do digitálního světa, vám můžeme nabídnout opravdu výjimečně nízkou cenu doručení.

  1. Do mobilního telefonu si nainstalujete aplikaci „Zásilkovna“ a zadáte registrační údaje (jméno, telefon, e-mail). Tyto údaje zadáváte pouze jednou. Při každé odesílané zásilce si vás aplikace pamatuje a díky tomu je nemusíte zadávat znovu a znovu.
  2. V aplikaci kliknete na políčko „Odeslat zásilku“, vyplníte údaje o příjemci, vyberete cílové výdejní místo, zvolíte dodatečné služby (např. dobírku) a zaplatíte online platební kartou. Tímto je zásilka zaevidována u nás v systému a zobrazí se vám identifikační heslo zásilky.
  3. Zásilku dobře zabalte (tipy, jak správně balit zásilky, naleznete zde), přineste nám ji na libovolné podací místo a sdělte obsluze identifikační heslo pro vygenerování štítku. Obsluha štítek nalepí na zásilku a převezme si ji od vás.

A to je vše 😊 Na samotném podacím místě strávíte opravdu jen chviličku. Vše ostatní děláte z pohodlí domova. Nikde tak netrávíte dlouhé minuty čekáním, ani vypisováním zbytečně dlouhých papírových formulářů.

Zásilku bez dobírky je možné poslat již od 65 Kč, s dobírkou pak od 84 Kč. Jedná se tedy o opravdu skvělé ceny. Kompletní ceník si můžete prohlédnout zde.

Službu lze využít kdekoli, kde je náš podací Z-Point. Aktuálně jich máme více než 1 700 po celé České republice a jejich seznam naleznete zde.

Parametry a balení zásilek

Ano. V současné době nabízíme pouze jednu velikostní a váhovou kategorii. Jedná se o zásilky s nejdelší stranou do 50 cm a součtem délky, šířky a výšky zásilky do 120 cm. Maximální váha zásilky je 4 Kg. Minimální rozměr zásilky pak nesmí být menší než 10 × 7 × 1 cm.

To znamená, že nelze doručit zásilky, které jsou:
- těžší než 4 Kg
nebo
- jejich nejdelší strana je delší než 50 cm
nebo
- jejich nejmenší strana je menší než 1 cm (tenké dopisní obálky s dokumenty)
nebo
- součet délky, šířky a výšky zásilky je větší než 120 cm

Pozn. Každá zásilka může být buď přímo na podacím místě nebo během třídění na depech přeměřena. Pokud nesplní výše uvedené parametry, bude bohužel vrácena zpět odesílateli bez možnosti vrácení zaplacené částky.

Vše, co splňuje parametry a obchodní podmínky. Obvykle: Oblečení, dětské zboží, hračky, knihy, učebnice a skripta, drobnou elektroniku (mobilní telefony, powerbanky, notebooky, GoPro kamery, drony, drobné příslušenství apod.), sběratelské a fanouškovské zboží (figurky, kartičky, merchandising, mince apod.), papírenské zboží, média (hry, filmy, hudba na CD, DVD apod.), herní příslušenství, menší sportovní vybavení a mnoho dalšího.

  • Velké, objemné či těžké zásilky (nábytek, pneumatiky, lednice, TV apod.)
  • Tekutiny (prací gely, čistící prostředky, alkohol, zavařeniny apod.)
  • Velmi křehké a citlivé zboží (porcelán, sklo, křišťál, diagnostické přístroje apod.)
  • Nebezpečné či nelegální zboží (drogy, výbušniny, hořlaviny apod.)
  • Kompletní seznam zde.

Každá zásilka musí být zabalena správným způsobem. Jde zejména o to, aby bylo zboží dostatečně chráněné před nárazy (například v plně naloženém nákladním autě při jízdě po českých silnicích). Obal musí být pevný (například pevná kartonová krabice) a zboží musí být chráněno výstelkou (nesmí volně poletovat uvnitř krabice a výstelka musí tvořit dostatečnou ochranu v závislosti na charakteru zboží). Mnoho příkladů správného zabalení naleznete .

Nemějte žádné obavy, tisk štítku na podacím místě je zahrnut již v ceně v rámci poskytované služby. Probíhá plně automaticky, a to pro naprosto všechny zásilky podané prostřednictvím mobilní aplikace. Doma tak žádnou tiskárnu určitě nepotřebujete.

Aplikace a platba

Nemusí, aplikace je nutná pouze pro odesílatele. Nicméně pokud příjemce aplikaci nainstalovanou má, bude mít o zásilce lepší přehled.

Tyto údaje slouží jako důležitý komunikační a identifikační kanál. Na e-mail vám například posíláme veškeré doklady (o přijetí zásilky, o zaplacení, apod.). Telefonní číslo je pak důležité pro spárování účtu s mobilní aplikací.

Veškerá komunikace probíhá online, proto je přístup k internetu nutný. Nezáleží na tom, zda prostřednictvím mobilních dat či Wi-Fi.

Vůbec nemějte. Tato služba je zastřešena společností Zásilkovna a bankou ČSOB. Vaše data jsou tak plně a anonymně chráněna.

Vůbec nic se neděje. Pokud máte zásilku zaplacenou, ale ještě jste jí neodnesli na podací místo, stačí zásilku v aplikaci stornovat. Případně se zásilka po 5 dnech stornuje sama. Platba se vám vrátí zpět na účet obvykle do dvou pracovních dnů.

Žádné nejsou. Mobilní aplikace vám vždy ukáže konečnou cenu, ke které se pak nic dalšího nepřičítá. V případě, že překročíte váhové či rozměrové limity, zásilka vám bude vrácena zpět.

Ano. Potvrzení vám ukáže přímo aplikace a zároveň vám odešleme doklad o zaplacení v elektronické podobě na vámi uvedený e-mail.

Držíme se zásad GDPR. Vaše data slouží pouze pro potřeby doručení zásilek a pro komunikaci služeb společnosti Zásilkovna s.r.o.

Předání zásilek

Náš IT systém toto naprosto záměrně neumožňuje. Princip celé naší služby je právě v tom, že maximum úkonů vykonáváme mimo podací místa. Díky tomu se pak na podacích a výdejních místech netvoří fronty, což oceníme my všichni.

Ano. Jakmile sdělíte obsluze na podacím místě identifikační heslo zásilky, dojde k jejímu fyzickému přijetí (změní se stav zásilky v mobilní aplikaci) a zároveň vám odešleme doklad o přijetí zásilky v elektronické podobě na vámi uvedený e-mail.

Doručení zásilek

Běžně 1-2 pracovní dny. Dobu doručení negarantujeme, ale uděláme maximum pro to, abychom vaši zásilku doručili co nejdříve.

Během víkendů a svátků je logistika pozastavena. Nicméně výdejní místa, která mají během této doby otevřeno, mohou zásilky vydávat.

Prozatím pouze na výdejní místa, nicméně pevně věříme, že během léta spustíme také doručení na konkrétní adresu.

Prozatím pouze v rámci ČR, nicméně do konce roku 2019 bude možné posílání zásilky na Slovensko a do Maďarska. Nejpozději během roku 2020 bude možné zasílání do celé Evropy, samozřejmě za skvělé ceny.

Dobírka a další služby

Ano, obě varianty jsou možné. Výběr doběrečného je za příplatek (viz. ceník) a je potřeba u ní zadat také bankovní účet, na který bude částka připsána.

Částka by se měla připsat do 10 dnů od vyzvednutí zásilky příjemcem.

Výdejní a podací místa

Z-Point je jakékoli naše výdejní či podací místo.

Téměř ano. Přibližně 97 % všech výdejních míst (Z-Pointů) umožňuje i příjem zásilky. Jejich seznam naleznete zde.

Reklamace

Abychom mohli reklamaci uznat, musí být splněny tyto body:

  1. Správně zabalená zásilka – každá zásilka musí být zabalena tak, aby obal a výplň zásilky poskytovaly dostatečnou ochranu přepravovanému zboží. Během dopravy na zásilku působí mnoho tlaků (například v plně naloženém autě při jízdě po rozbité silnici), které lze souhrnně přirovnat i k pádu zásilky na zem z výšky 1 metru. Obal i výplň zásilky tak musí zboží ochránit i v tomto případě, jelikož není možné tyto tlaky 100% eliminovat.
    Návod na to, jak zásilku správně zabalit, naleznete zde.
  2. Poškozený obal zásilky – pokud obal nejeví známky poškození, je to vždy známka toho, že zboží nebylo správně zabaleno. Naopak způsob poškození obalu celkem přesně napoví, k jakému poškození došlo.
  3. Kontrola obalu zásilky přímo na výdejním místě – příjemce si musí zásilku během výdeje zásilky prohlédnout a pokud je obal poškozený, může zásilku vrátit zpět. Pokud si zásilku odnese z výdejního místa pryč, není možné reklamaci uznat, protože v ten moment nelze dokázat, že k poškození došlo během přepravy. Abychom předešli nedorozumění, posíláme v rámci služby #MeziNámi každému příjemci SMS zprávu či notifikaci do aplikace, kde je o potřebě kontroly zásilky informujeme.

Do momentu předání zásilky na výdejním místě patří zásilka odesílateli. To znamená, že ve většině případů podává reklamaci právě odesílatel. Nicméně pokud si nejste jisti, využijte náš reklamační formulář a my se vám poté ozveme.

Reklamaci je možné uplatnit prostřednictvím online formuláře.
Případně také osobně v provozovnách v Praze (U Arborky 696, 190 15, Praha 9) a Brně (Vídeňská 121, 619 00, Brno)

Obsluha je smluvním partnerem pouze pro příjem a výdej zásilek. IT systém, který mají k dispozici ani jejich proškolení neumožňuje příjem reklamací. Je to z toho důvodu, abychom maximum úkonů prováděli mimo výdejní a podací místa a nevytvářeli tak zbytečné fronty.

30 dnů od potvrzení od přijetí požadavku.

Předmětem reklamace může být zejména ztráta zásilky, její zničení, poškození či úbytek obsahu a další.

V případě ztráty či kompletního zničení zásilky bude odesílateli vyplacena finanční částka, která odpovídá její hodnotě. Každá zásilka je při zadávání do systému automaticky ohodnocena na 300 Kč, ale je možné nastavit i hodnotu vyšší, a to až do výše 5 000 Kč (za poplatek, viz ceník).

V případě poškození obsahu zásilky, je zahájen reklamační proces, který zkoumá, z jakého důvodu k poškození došlo. Zde se zkoumá především kvalita obalového a výplňového materiálu. V případě oprávněné reklamace je pak opět vyplacena částka odpovídající hodnotě zásilky.

V případě úbytku obsahu zásilky bude záležitost předána do rukou Policie ČR. Zásilkovna je v takovém případě připravena poskytnout plnou součinnost, včetně poskytnutí záznamů kamerového systému. V případě prokázání, že k úbytku došlo během přepravy, bude odesílateli vyplacena částka odpovídající hodnotě zásilky a tato částka pak bude společně s dalšími náklady vymáhána po pachateli.