Blog

Jak se vrací zboží přes Zásilkovnu

20. 11. 2023 10:57

Přišlo vám zboží, které si nakonec nechcete nechat? Potřebujete je vrátit odesílateli? Nebo patříte mezi e-shopy a zajímají vás možnosti zpětné logistiky, které byste rádi zákazníkům nabídli? Jedno je jisté – vrácení zásilky přes Zásilkovnu je hračka. Nabízíme hned několik způsobů, jak zásilku poslat zpět.

Obdrželi jste zásilku podanou přes appku

Odesílatel vám poslal zboží přes naši aplikaci Zásilkovna? V takovém případě mu můžete zásilku snadno a rychle vrátit opět prostřednictvím naší appky. Postupujete stejně jako když běžně odesíláte zásilku.

Tip: Pokud vám zásilka přijde na kamennou pobočku, můžete ji obratem na místě zkontrolovat. Pokud se vám na zásilce nebude něco zdát, můžete ji odmítnout převzít. Pracovník pobočky ji vrátí zpět odesílateli. Je toto však potřeba provést předtím, než výdejní místo opustíte.

Jak vrátit zásilku

Posíláte zásilky jako e-shop

Zpětná zásilka

Reklamační asistent

Tento způsob ztné logistiky upřednostňují zejména menší e-shopy.

Ve své Klientské sekci vytvoříte unikátní kód. Pak je už jen na vašem rozhodnutí, jestli tento kód poskytnete svým zákazníkům. 

 

V tomto případě se jedná o zpětný štítek, který si sami vytvoříte v Klientské sekci. Nelze jej použít opakovaně, pro každou zásilku k vrácení musí být vytvořen jeden konkrétní reklamační asistent. 

Jak kódy vytvoříte?

V sekci Informace o uživateli kliknete na políčko „Správa kódů pro ztné zásilky”. Tam jednoduše kód pro vracení svého zboží vygenerujete.

V Klientské sekci přejdete do záložky „Podat reklamačního asistentaa vyplníte požadované údaje. Věnujte prosím pozornost vyplnění čísla původní objednávky, které vám následně pomůže při identifikaci. 

Co když je zásilka v zahraničí?
Jak zákazník zásilku vrátí?

Kód zpětné zásilky jde použít i na zásilky, které k vám budou cestovat zpět ze zahraničí 

Stačí, když zákazník zásilku donese na jedno z našich výdejních míst v jeho zemi. Kód zpětné zásilky lze využít ve všech zemích, se kterými Zásilkovna spolupracuje. Zákazník zašle zásilku poštou či jiným místním dopravcem na adresu Zásilkovny.  

Je potřeba, aby zákazník do adresy uvedl vámi zaslaný identifikátor

Po systémovém podání můžete zpětný štítek v elektronické podobě zaslat přímo zákazníkovi, který si jej vytiskne a nalepí na zásilku. Tu už pak stačí z jeho strany podat na jakémkoliv našem podacím místě (ČR, Slovensko, Maďarsko, Rumunsko). 

Pokud zákazníkovi zašlete štítek v elektronické podobě, ale on nemá možnost si jej vytisknout, stačí sdělit na pobočce trasovací číslo, které je na štítku uvedeno. Obsluha následně štítek vytiskne.

Jak vrátit zásilku

POZOR! Ztnou logistiku lze využít pouze u zásilek, které byly původně doručovány zákazníkovi přes Zásilkovnu. Ceník pro ztnou logistiku a další informace naleznete na našem webu. Pro zákazníka je služba zdarma

Jste zákazník e-shopu

V takovém případě se obraťte na e-shop, od kterého jste zásilku objednali. Poradí vám, jak ji zaslat zpět (záleží totiž na tom, jaké řešení používá).


Sdílet:

Rubriky