Blog

Zásilkovna domů: tři měsíce doručování na adresu aneb Jak si stojíme

20. 10. 2021 6:00

Před třemi a půl měsíci, konkrétně 1. 7. 2021, jsme oficiálně spustili doručování na adresu zajišťované vlastními kapacitami. Zákazníkům tak zásilky na adresu již nedoručují naši partneři, ale přímo naši řidiči v červených autech s logem Zásilkovny. Jak si služba po čtvrt roce ostrého provozu stojí? Máme pro vás první výsledky.

Přes 200 řidičů

Máme k dispozici více než 200 řidičů a jejich počet neustále roste. I v nejvytíženějších sezónách tak máme dostatek kapacit.

Vratkovost 1,2 %

Po spuštění vlastního doručování na adresu se nám podařilo snížit vratkovost zásilek o 4,8 %! Naše úspěšnost doručení činí 95 %.

2 500 PSČ

Obsluhujeme 95 % území České republiky, tedy všechny oblasti kromě vojenských újezdů a veřejně nepřístupných míst.

5 důvodů, proč na adresu doručovat se Zásilkovnou

+ skvělá cena již od 79 Kč!

3 686

e-shopů v červenci začalo využívat službu Zásilkovna na adresu

Výsledky doručování po čtvrt roce od spuštění

Velkou výhodou služby Zásilkovna domů je, že pokud není zákazník zastižen na uvedené adrese, uloží mu náš řidič zásilku na nejbližším výdejním místě, kde si ji zákazník může klidně ještě tentýž den vyzvednout. Pokud má totiž přepravce více pokusů o doručování, vrací se zásilka při neúspěšném pokusu o doručení zpět na depo a k zákazníkovi se tak mnohdy dostane až následující pracovní den. Kolik zásilek na výdejním místě uložíme?

Zásilek přesměrovaných z doručení na adresu na výdejní místo
18%
kdy 12 % je přesměrováno na základě hovoru se zákazníkem („Nejsem teď zrovna doma“)
a pouhých 6 % po tom, kdy zákazník nezvedne řidiči telefon a nepodaří se dozvonit na domovní zvonek

Pro srovnání – u služby Nejvýhodnější doručení na adresu jsme detekovali 6 % zásilek, které se vracely zpět odesílateli. Ihned po spuštění služby Zásilkovna na adresu se procento vracejících se zásilek snížilo na 1,2 % (data od 1. 7. do 2. 8. 2021).

Původní home delivery službu Nejvýhodnější doručení na adresu nám zajišťovalo několik externích přepravců. V měsíci červenci 2020 nám doručovali 11 000 zásilek. Stejný počet zásilek, tedy 11 000, jsme doručili tento červenec čistě vlastními kapacitami

TIP: Přečtěte si rozhovor “V sezoně rozvezeme na adresu až 70 000 zásilek za jediný den,” říká ředitel logistiky Zásilkovny Radek Simerský.

Změnou procesů jsme úspěšně snížili počet negeolokovaných zásilek, tedy zásilek, u kterých byla špatně zadána adresa příjemce, a tak byla v systému evidována jako chybová a bylo nutné ji označit jako vratku.

Máme k dispozici pracovníky, kteří adresy opravují, a navíc zanedlouho umožníme, aby si sám adresát mohl v mobilní aplikaci Zásilkovna upravit, když svoji adresu zadá špatně.

Kvalita řidičů je pro nás prioritou

Alfou a omegou doručování na adresu jsou řidiči. Právě ti totiž reprezentují službu jako takovou, a proto na výběr a kvalitu řidičů klademe velký důraz. Prostřednictvím naší mobilní aplikace Zásilkovna sbíráme od zákazníků hodnocení řidičů, na základě kterého je řidič i následně ohodnocen. Řidiče také monitorujeme prostřednictvím systému, a tak dokážeme rychle vyhodnotit, jestli a kdy a kde došlo k případné chybě. Tedy pokud váš zákazník vznese jakoukoliv námitku, obratem dokážeme zanalyzovat trasu, ale třeba i délku nebo úroveň hovoru mezi řidičem a zákazníkem.

  • Máme špičkový software s nejrůznějšími atributy, detailně řidičům plánujeme trasy, a tak dostatečně předem známe časy doručení
  • Řidičům předpřipravujeme zásilky, a ti se tak neunavují chystáním a nakládáním – rovnou vyráží na trasu
  • Díky hodnocení řidičů přes appku máme k dispozici data o jejich kvalitě a nekvalitní řidiče eliminujeme

Až 10kg zásilky

Na adresu doručujeme jak zásilky s váhou do 5 kg, tak ty těžší s váhou do 10 kg

Vyladěné notifikace

Máme vyladěný systém notifikací, a tak zákazníci mají o trase zásilky perfektní přehled

Přesné okno doručení

Zákazníkům posíláme informaci o čase doručení s přesností až na 90 minut

Marketingová podpora

Naše Zásilkovna domů se těší výrazné propagaci v online prostředí. Partneři z řad e-shopů se tak mohou spolehnout na známost služby mezi zákazníky. Reklamu zhlédly tisíce uživatelů nejen na Facebooku a Instagramu, ale například i na ČSFD.cz, Uložto.cz a dalších portálech s desetitisícovou návštěvností. Službu budeme promovat v průběhu celého roku.

Jak to funguje

  1. Zákazník v e-shopu zvolí možnost dopravy „Zásilkovna na adresu“.
  2. Jakmile převezmeme zásilku od e-shopu do přepravy, zákazník dostává notifikace a pohyb zásilky může sledovat v aplikaci.
  3. V den doručování zásilky zákazníkovi posíláme SMS s časovým oknem s přesností až na 90 minut. 
  4. Při příjezdu na adresu doručení řidič zákazníkovi volá na telefonní číslo uvedené v objednávce, a to 2x a vyčká nejméně 15 vteřin. Monitorujeme, zda řidiči skutečně dodržují „vyčkání na drátě“, a v případě nedodržení je penalizujeme.
  5. I při nezvednutí hovoru řidič zazvoní na domovní zvonek a pokusí se zastihnout adresáta.
  6. Pokud adresáta přesto nezastihne, zásilku uloží na nejbližším výdejním místě.
  7. Podaří-li se s adresátem telefonicky spojit, ale ten právě není na doručovací adrese, domluví se řidič se zákazníkem na uložení zásilky na vybraném výdejním místě.

Kam dál? Vše, co jste o službě Zásilkovna na adresu chtěli vědět, se dozvíte v rozhovoru s naším manažerem logistiky Radkem Simerským.


Sdílet:

Rubriky