Blog

Jako první v Evropě provedeme testovací jízdy vodíkových dodávek

23. 9. 2022 8:45

Packeta bude v Německu testovat vodíkovou dodávku společnosti HYVIA patřící do skupiny Renault. Bude se jednat o první testovací jízdy vodíkových dodávek v Evropě

Skupina Packeta, do které patří také česká technologicko-logistická firma Zásilkovna, se stala jedním z prvních partnerů firmy HYVIA pro testování využití vodíku v přepravě zboží. HYVIA je součástí skupiny Renault a je lídrem trhu v oblasti rozvoje vodíkové mobility.

V rámci spolupráce obou firem bude Packeta v Německu testovat vodíkovou dodávku Master Van H2-TECH, a to po dobu 3 měsíců. Partnerství obou firem bylo oznámeno na veletrhu IAA Transportation v německém Hannoveru, který probíhá od 20. do 25. září 2022. Výsledkem testovacího provozu bude detailní případová studie, na jejímž základě naplánují obě firmy další konkrétní kroky v rozvoji vodíkové technologie.

Renault Master H2-TECH v číslech:

  • Dojezd: až 500 km
  • Doba plnění: 5 minut
  • Palivový článek: 30 kW
  • Úložný prostor: 12 m³
  • Nulové emise CO2
  • Nádrž obsahuje: 6 kg vodíku
  • 100% bezpečné

„Jsme potěšeni, že si nás jeden z lídrů rozvoje vodíkové technologie v Evropě vybral za svého partnera. Věřím, že výsledkem naší spolupráce bude další posun ve využívání vodíku v přepravě. Udržitelnost našeho podnikání je pro nás velmi důležitá. Do roku 2025 chceme mít velkou část našeho vozového parku na alternativní pohony a budeme cílit i na naše dodavatele, aby byl celý dodavatelský řetězec udržitelný. Zároveň jsme se v rámci naší strategie rozhodli k aktivitám vedoucím ke snížení uhlíkové stopy o více než 30% v průběhu příštích pěti let,” říká Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a CEO skupiny Packeta.

„Díky využití našeho softwaru na počítání tras dosáhneme toho, že dodávka Master Van H2-TECH na jedno plnění ujede až 500 km. Nádrž má kapacitu 6 kg vodíku a při současné ceně necelých 10 EURO za 1 kg vodíku se dostáváme na cenu 2,90 Kč na 1 ujetý km. Cena je tedy srovnatelná s cenou při používání benzínových dodávek, ale s nulovým znečištěním ovzduší.”
Petra Císařová
Projektová manažerka pro oblast udržitelnosti

Kam dál? Přečtěte si o tom, jak využíváme vodíkové technologie, více v dalších článcích.


Sdílet:

Rubriky