Otázky
a odpovědi
Přehled nejčastějších dotazů a odpovědí na ně na jednom místě. Nenašli jste, co hledáte? Klikněte vpravo dole na našeho chatbota a zeptejte se jeho, rád vám poradí hned teď.
/f/107914/463x347/bd7a4ab953/question.png)
-
-
Zásilky s maximální váhou 5 kg a rozměry 50 x 40 x 30 cm. Součet délky, šířky a výšky zásilky nesmí přesáhnout 120 cm. Minimální rozměry zásilky pak nesmí být menší než 10 × 7 × 1 cm.
-
Ne, pokud jeho rozměry nejsou větší než 10×7×1 cm.
-
Pokud bude zásilka menší, větší nebo těžší než stanoví naše limity, bude vrácena zpět na podací místo, a to bez nároku na vrácení peněz za dopravné. Dostanete od nás informační e-mail a SMS, abyste si zásilku vyzvedli.
-
Vše, co splňuje parametry a obchodní podmínky. Běžně je to například oblečení, dětské zboží, hračky, knihy, učebnice a skripta, drobná elektronika (mobilní telefony, powerbanky, notebooky, GoPro kamery, drony, drobné příslušenství apod.), sběratelské a fanouškovské zboží (figurky, kartičky, merchandising, mince apod.), papírenské zboží, média (hry, filmy, hudba na CD, DVD apod.), herní příslušenství, menší sportovní vybavení a podobně.
-
Velké, objemné či těžké zásilky (nábytek, pneumatiky, lednice, TV apod.), tekutiny (prací gely, čistící prostředky, alkohol, zavařeniny apod.), velmi křehké a citlivé zboží (porcelán, sklo, křišťál, diagnostické přístroje apod.), nebezpečné či nelegální zboží (drogy, výbušniny, hořlaviny apod.). Kompletní seznam zboží vyloučených z přepravy najdete v našich obchodních podmínkách.
-
Ano
-
80 % zásilek dorazí už do druhého dne. Dobu doručení negarantujeme, ale uděláme maximum pro to, abychom vaši zásilku doručili co nejdříve.
-
V současné době lze zasílat také na Slovensko a do Maďarska. Cena za doručení na výdejní místa na Slovensku je 85 Kč, při doručení na adresu pak zaplatíte 149 Kč. Cena dobírky a pojištění je totožná jako při zasílání po ČR. Co se týče Maďarska, za doručení na výdejní místo zaplatíte 95 Kč. Při zadávání zásilky do mobilní aplikace zjistíte celkovou finální částku hned v prvním kroku.
-
Seznam našich podacích míst najdete zde. Stačí mezi filtry zakliknout políčko podací místa a vyhledat to, které máte nejblíže. 97 % našich výdejních míst slouží i jako místa podací.
-
Ano. Jakmile sdělíte obsluze na podacím místě heslo, dojde k jejímu fyzickému přijetí (změní se stav zásilky v mobilní aplikaci) a zároveň vám odešleme doklad o přijetí zásilky v elektronické podobě na vámi uvedený e-mail.
-
Vůbec nic se neděje. Pokud máte zásilku zaplacenou, ale nezanesete ji na podací místo, zásilka se po 5 dnech automaticky sama stornuje. Platba se Vám následně automaticky uvolní z blokace. K jejímu stržení totiž reálně dochází až v moment podání zásilky na podacím místě (obvykle do 2 pracovních dnů).
-
Není.
-
Princip celé služby #MeziNámi je právě v tom, že maximum úkonů vykonáváme mimo podací místa. Díky tomu se pak na podacích a výdejních místech netvoří fronty, což oceníme my všichni.
-
Česká republika:
Zásilka s hmotností max. 5 kg na výdejní místo: 79 Kč
Zásilka s hmotností max. 5 kg na adresu: 109 Kč
Zásilka s hmotností max. 10 kg na výdejní místo: 119 Kč
Zásilka s hmotností max. 10 kg na adresu: 149 Kč
Kompletní ceník i pro doručení na Slovensko a do Maďarska najdete zde.
-
Za dobírku zaplatíte 23 Kč. Tato částka se přičte k finální ceně za doručení. Navíc můžete zadat jakoukoliv částku, kterou uhradí příjemce. Přímo do aplikace pak napíšete vaše číslo účtu, na které vám do 10 pracovních dnů od vyzvednutí zásilky příjemcem přijde částka za doběrečné.
-
Doručení na adresu: Při doručování zásilky na adresu je zásilka automaticky pojištěna na 5000 Kč, a proto není potřeba připlácet za pojištění. Doručení na výdejní místo: 0,50 Kč za každých započatých 100 Kč zadané hodnoty od 300 Kč do 5000 Kč. Příklad: Uvedete hodnotu zásilky 1000 Kč, za pojištění zaplatíte +3,50 Kč k ceně za doručení.
-
Žádné. Aplikace vám vždy ukáže cenu, která je finální, a tuto částku stvrzujete v posledním kroku zadávání zásilky.
-
Ano. Potvrzení vám ukáže přímo aplikace a zároveň vám odešleme doklad o zaplacení v elektronické podobě na vámi uvedený e-mail.
-
-
-
80 % zásilek dorazí už do druhého dne. Dobu doručení negarantujeme, ale uděláme maximum pro to, abychom vaši zásilku doručili co nejdříve.
-
Ano, pohyb zásilky můžete sledovat online, a to zde: https://tracking.packeta.com/cs/tracking/search.
-
Výdejní místa
Na výdejních místech je standardní úložní doba 7 dnů a prodloužení je možné o 7+7 dnů (tedy celkem o maximálně 21 dnů).
Z-BOX
Na vyzvednutí máte 2 kalendářní dny. Prodloužení je možné maximálně o 1 den na celkové 3 kalendářní dny.Úložní dobu můžete zásilce prodloužit na webu zde, v mobilní aplikaci Zásilkovna nebo prostřednictvím našeho chatbota (klikněte na červenou ikonu vpravo dole kdekoliv na webu zasilkovna.cz).
V případě, že si zásilku nestihnete vyzvednout, bude automaticky zaslána zpět odesílateli jako tzv. „vratka“ a odesílatel vám ji musí následně poslat znovu.
-
Zákazníkům posíláme notifikace, a to hned po přijetí informace od e-shopu, po přijetí zásilky do přepravy, o pohybu na depu, o doručení na výdejní místo. Zákazník od nás obdrží trasovací číslo zásilky, pomocí něhož může její pohyb sledovat na https://tracking.packeta.com/cs/tracking/search.
-
O doručení zásilky informujeme zákazníka prostřednictvím e-mailu, SMS a notifikace v mobilní aplikaci. Taktéž odesílatel zásilky od nás obdrží info o úspěšném doručení zásilky.
-
Zásilku odesílanou přes službu Mezi námi uhradíte přímo v mobilní aplikaci Zásilkovna. Případnou dobírku za zásilku lze uhradit taktéž předem v aplikaci (nutné v případě vyzvednutí v Z-BOXu), případně hotově či kartou na výdejním místě nebo u kurýra.
-
-
-
Mít staženou aplikaci Zásilkovna a platební kartu, na které máte povolené platby kartou online.
-
V AppStore nebo v Google Play.
-
Nemusí, aplikace je nutná pouze pro odesílatele. Nicméně pokud příjemce aplikaci nainstalovanou má, bude mít o zásilce lepší přehled.
-
Tyto údaje slouží jako důležitý komunikační a identifikační kanál. Na e-mail vám budeme zasílat veškeré doklady (o přijetí zásilky, o zaplacení apod.). Telefonní číslo je pak důležité pro spárování účtu s mobilní aplikací.
-
Ne, během zadávání zásilky do aplikace musíte být připojeni k internetu. Nezáleží přitom, zda prostřednictvím mobilních dat, anebo Wi-Fi.
-
Jiná varianta platby (převodem na účet, nebo hotově či kartou na podacím místě) bohužel není možná.
-
Samozřejmě. Tato služba je zastřešena společností Zásilkovna a bankou ČSOB. Vaše data jsou tak plně a anonymně chráněna.
-
-
-
Jakmile náš řidič doručí Vaši zásilku do Z-BOXu, obdržíte od nás informační e-mail a SMS zprávu. V této chvíli můžete zásilku vyzvednout.
Co k vyzvednutí zásilky potřebujete?
• mobilní aplikaci Zásilkovna
• zapnutý Bluetooth a polohové služby (GPS)
• uhrazenou dobírku předem
Jakmile budete u Z-BOXu, zapněte mobilní aplikaci Zásilkovna, která se automaticky spáruje se Z-BOXem pomocí Bluetooth a sama Vás navede. Pak už jen stačí jedno kliknutí a Z-BOX otevře příslušnou schránku s Vaší zásilkou.
-
Na vyzvednutí máte 2 kalendářní dny. Prodloužení je možné maximálně o 1 den na celkové 3 kalendářní dny.
Poslední den před vypršením úložní doby obdržíte SMS o poslední šanci k vyzvednutí. Poté se zásilka vrací zpět odesílateli.
Prosíme zákazníky, aby zásilky vyzvedávali co možná nejdříve a uvolnili tak schránky pro další zájemce.
-
Schránky Z-BOXů jsou rozdělené na 3 kategorie (S, M, L) dle rozměrů. Na každém našem depu všechny zásilky prochází kontrolami a měřením. V případě, že se Vaše zásilka do Z-BOXu nevejde, automaticky ji přesměrujeme na nejbližší dostupné výdejní místo v okolí Vámi vybraného Z-BOXu.
Jaké jsou maximální rozměry každé schránky?
• 45 x 8 x 61 cm (S)
• 45 x 17 x 61 cm (M)
• 45 x 36 x 61 cm (L)
-
Samozřejmě, pohyb zásilky můžete sledovat v naší mobilní aplikaci nebo na webu. V informačním mailu vás budeme dopředu informovat o doručování zásilky do Z-BOXu, takže orientační čas doručování budete vědět předem.
-
Vaše schránka se otevře pouze ve Vaší přítomnosti a v případě vyzvednutí zásilky. Z-BOX používá pro komunikaci bezpečné šifrování, které umí číst pouze naše mobilní aplikace. Vaše data a zásilky jsou tedy v bezpečí.
-
-
-
Podezření na ztrátu zásilky
Poškození obsahu zásilky během přepravy, vrácení či po doručení
Chybějící obsah zásilky po vrácení či doručení
Záměna zásilky
Prodleva v doručení více než 7 dnů u zásilek do ČR a více než 10 dnů u zásilek do zahraničí (reklamaci lze podat pouze pro již doručené zásilky)
Chybná fakturace částky za službu
Neodvedení dobírkové částky po doručení
-
Kontaktujte nás prosím přes webový formulář.
-
Kontaktujte nás prosím přes webový formulář.
-
Výdejní a podací místa jsou pouze smluvním partnerem. IT systém, který mají k dispozici, neumožňuje příjem reklamací. Je to z toho důvodu, abychom maximum úkonů prováděli mimo výdejní a podací místa a nevytvářeli tak zbytečné fronty.
-
Nikoliv, právě naopak. Pokud byste převzali zásilku, která je poškozená, roztrhaná, znehodnocená, a následně chtěli uplatnit reklamaci, nemohli bychom vám vyhovět, protože by nebylo možné dokázat, že k poškození došlo během přepravy. Příjemce si proto musí zásilku během výdeje prohlédnout, a pokud je její obal poškozený, může zásilku vrátit zpět obsluze výdejního místa, která ji předá nám.
-
Tehdy, když je poničený obsah zásilky, ale její obal nejeví známky poškození. Toto je známka toho, že zboží nebylo správně zabaleno.
-
Každá zásilka musí být zabalena tak, aby její obal a výplň zásilky poskytovaly dostatečnou ochranu přepravovanému zboží. Zde najdete návod, jak zásilku dobře zabalit. Během dopravy na zásilku působí mnoho tlaků (například v plně naloženém autě při jízdě po rozbité silnici), které lze souhrnně přirovnat i k pádu zásilky na zem z výšky 1 metru. Obal i výplň zásilky tak musí zboží ochránit i v tomto případě, jelikož není možné tyto tlaky 100% eliminovat.
-
Do momentu předání zásilky příjemci na výdejním místě patří zásilka odesílateli. To znamená, že ve většině případů podává reklamaci právě odesílatel.
V našem reklamačním formuláři na tomto odkaze ale najdete formulář pro odesílatele i pro příjemce.
Pokud si nejste jisti, kdo má reklamaci řešit, dohodněte se prosím s odesílatelem, kdo reklamaci podá.
-
30 dnů od potvrzení od přijetí požadavku.
-
V případě ztráty či kompletního zničení zásilky během přepravy je odesílateli vyplacena finanční částka, která odpovídá její hodnotě. Každá zásilka je při zadávání do systému automaticky ohodnocena na 300 Kč, ale je možné nastavit i hodnotu vyšší, a to až do výše 5 000 Kč.
V případě poškození obsahu zásilky během přepravy je zahájen reklamační proces, který zkoumá, z jakého důvodu k poškození došlo. Zkoumá se především kvalita obalového a výplňového materiálu. V případě oprávněné reklamace je pak opět vyplacena částka odpovídající hodnotě zásilky.
V případě úbytku obsahu zásilky bude záležitost předána do rukou Policie ČR. Zásilkovna je v takovém případě připravena poskytnout plnou součinnost, včetně poskytnutí záznamů kamerového systému. V případě prokázání, že k úbytku došlo během přepravy, bude odesílateli vyplacena částka odpovídající hodnotě zásilky a tato částka pak bude společně s dalšími náklady vymáhána po pachateli.
-