V poslední době evidujeme časté útoky podvodníků, kteří zneužívají jméno naší společnosti. Zjistěte na naší nové stránce, na co si dát pozor.
Otázky
a odpovědi
Přehled nejčastějších dotazů a odpovědí na ně na jednom místě. Nenašli jste, co hledáte? Klikněte vpravo dole na našeho chatbota a zeptejte se jeho, rád vám poradí hned teď.
/f/107914/463x347/bd7a4ab953/question.png)
-
-
Se Zásilkovnou můžete využít více jak 8 000 výdejních míst, zasílat zásilky do 34 států světa, a tím oslovit až 300 milionů potenciálních zákazníků. Zároveň máte možnost posílat své zásilky přímo na adresy zákazníků, a to prostřednictvím naší služby Zásilkovna domů. Více informací o konkrétních dopravcích a cenách služeb naleznete v našem webu.
-
Ano! V ČR a na Slovensku využíváme pro doručení na adresu vlastní přepravní kapacity (služba Zásilkovna domů / Packeta Domov). V zahraničí doručujeme na adresu ve spolupráci s desítkami partnerů, a to na kontinentálním území. Nedoručujeme pouze na ostrovní území států (Kanárské ostrovy, Madeira, Malta apod.). Více info najdete na našich webových stránkách v sekci "Kam doručujeme", nebo se obraťte na vašeho obchodního zástupce či na náš zákaznický servis na čísle +420 216 216 516. Zde naleznete ceník pro e-shopy a ceník pro službu Mezi námi.
-
Zásilkovna disponuje velkým množstvím vlastních přepravních kapacit. V ČR využíváme pro službu "Zásilkovna na adresu" vlastní řidiče a auta, v zahraničí spolupracujeme s desítkami externích partnerů. Máme desítky vlastních dep (v ČR 15+), díky kterým je naše logistická síť efektivní a doručování velmi rychlé.
-
Samozřejmě! Jakmile se napojíte na Zásilkovnu, můžete posílat zásilky nejen do ČR, ale i do zahraničních států, kam doručujeme a kde máme přepravní partnery. Důležité je zkontrolovat podmínky přepravy zahraničních partnerů, které naleznete na našem webu či v Kompletním ceníku. Dále doporučujeme mít nastavený odběr novinek, abyste byli vždy a včas informováni (nejen) o změnách a novinkách u přepravy do zahraničí.
-
Cena přepravy je závislá na místě podání, parametrech zásilky, cílové zemi a způsobu doručování do cílové země s nejnižší sazbou od 65 Kč bez DPH. Více informací o konkrétních cenách naleznete na našem webu.
-
-
-
Díky Zásilkovně získáte jedním napojením přístup ke všem našim službám, včetně možnosti využít 40+ dopravců ve 34 zemích s více než 300 miliony potenciálních zákazníků, a více jak 8 000 výdejních míst.
-
Zásilkovna je ten nejlevnější způsob dopravy na výdejní místa. Základní cena je pouze 47 Kč bez DPH při standardním rozměru zásilky a doručení na naše výdejní místo. Celý náš ceník si můžete prohlédnout v dokumentu pod tímto odkazem.
-
Začít využívat naše služby je velmi jednoduché. Nemusíte s námi uzavírat písemnou smlouvu. Stačí se u nás tzv. registrovat, čili vyplnit krátký formulář na našem webu, a za pár minut je hotovo. Podrobnosti najdete v další otázce.
-
Postup je jednoduchý a rychlý. Stačí během pár minut vyplnit náš registrační formulář. Po přihlášení do klientské sekce je třeba zaevidovat fakturační adresu a odesílatele. Následně prosím vyčkejte na schválení vaší registrace, která proběhne standardně do 3 pracovních dnů (v 90 % případů je to do několika málo hodin). Ve chvíli, kdy je registrace schválená, vás informujeme e-mailem a můžete začít podávat své zásilky a naplno využívat všechny naše služby.
-
Registrace je zcela zdarma.
-
Registrace je rychlá. Stačí vyplnit registrační formulář na našich internetových stránkách. Aby vám mohla být registrace schválena, je nutné mít ve svém klientské účtu vyplněnou Fakturační adresu a Odesílatele. Pak už stačí jen vyčkat na schválení vašeho účtu, které trvá nejdéle 3 pracovní dny. V 90 % případů je účet schválen do několika hodin. Po schválení registrace vám přijde potvrzovací e-mail.
-
Registrace schvalujeme do 3 pracovních dnů od vyplnění potřebných údajů, které naleznete v klientské sekci pod tlačítkem "Informace o uživateli" - zde je potřeba vyplnit sekce "Odesílatelé" a "Fakturační adresy". Po obdržení potvrzujícího e-mailu, můžete začít odesílat zásilky a využívat naše služby v plném rozsahu!
-
Systém Zásilkovny jsme schopni napojit na 97 % e-shopových řešení používaných v České republice. Seznam všech spolupracujících systému si můžete prohlédnout na našich webových stránkách. Pokud máte své stránky vytvořené na míru, neváhejte se na nás obrátit na adrese technicka.podpora@zasilkovna.cz – určitě nalezneme společné řešení.
-
Zásilkovna s.r.o. je na území České republiky poskytovatelem poštovních služeb a plní tak roli prostředníka mezi e-shopem a adresátem při výběru doběrečného. Dobírky jsou pak následně hrazeny na váš účet výlučně bankovním převodem, tedy nejedná se o evidované tržby.
-
-
-
Po přihlášení ke svému účtu naleznete vlevo nahoře tlačítko Podat zásilku, kde následně vyplníte potřebné údaje o zásilce (č. objednávky, jméno a příjmení příjemce, e-mail, telefon, hodnotu, výdejní místo, svůj obchod). Vše následně potvrdíte souhlasem s VOP a kliknutím na tlačítko podat zásilku.
Dalšími způsoby jsou tzv. hromadný import zásilek, který naleznete rovněž v klientské sekci, a podání přes API. Bližší informace k podání přes API žádejte u svého obchodního zástupce nebo na adrese technicka.podpora@zasilkovna.cz.
-
Produkt vložte ideálně do krabice z tvrdého kartonu s odpovídajícími rozměry a zalepte tak, aby se zásilka nemohla otevřít. Doporučujeme lepicí pásku nalepit do kříže. Nutností je mít vždy jednu zásilku v jednom homogenním balíčku, ne více. Nezapomeňte vyplnit prázdný prostor v zásilce, aby se obsah po cestě nerozbil, a doporučujeme myslet i na tzv. deformační zóny. Pak zásilku správně označte přepravním štítkem – a to je vše. Podrobnější návod na zabalení zásilky naleznete v našem desateru bezpečné přepravy zásilek.
-
Stačí vytisknout štítek, který se vám vygeneruje v klientské sekci, a nalepit jej na zásilku (v případě, že budete štítek přelepovat lepící páskou, pamatujte na to, že nesmí překrývat čárový kód). Dejte pozor, aby na zásilce byl vždy pouze jeden kvalitně nalepený štítek. Ke každé zásilce prosím využijte vždy nový vygenerovaný štítek. Případné duplicitní zásilky, můžou být zachyceny na depu a řešíme je v rámci reklamačního oddělení.
-
Štítek je vygenerován automaticky po zadání zásilky do našeho systému. Pak už jen stačí štítek vytisknout v záložce Podané zásilky a nalepit na zásilku. Podrobná pravidla pro označování zásilek naleznete pod odkazem.
-
Ano, všechny vaše zásilky mohou být doručeny na kterékoliv naše výdejní místo jak v České republice, tak v zahraničí. Celkově máme výdejních míst více než 8 000 – jejich seznam naleznete na našem webu.
-
Zásilku můžete podat na výdejních místech, které z většiny slouží i jako místa podací, dále také na všech našich depech a nebo si u svého obchodního zástupce můžete domluvit svoz zásilek přímo od vás. Svoz nabízíme při minimálním odvozu 12 zásilek denně. Kontakt na svého obchodního zástupce naleznete ve své klientské sekci v záložce Klientská podpora.
-
97 % našich výdejních míst slouží rovněž jako podací místa. To, zda je vaše vybrané výdejní místo zároveň i podací, zjistíte na našich webových stránkách v sekci Výdejní a podací místa - doporučujeme ve filtru zvolit podací místa. V detailu každého výdejního místa naleznete informaci, zda slouží i jako podací.
-
Svoz zpravidla nabízíme e-shopům, které zasílají pravidelně více jak 12 zásilek denně. Pro více informací se obraťte na obchod@zasilkovna.cz nebo kontaktujte svého obchodního zástupce. Kontakt na něj naleznete ve své klientské sekci v záložce Klientská podpora.
-
Standardně nabízíme fakturaci v týdenním intervalu se zápočtem oproti vybraným dobírkám. Dobírky jsou dle VOP hrazeny do 10 pracovních dnů po doručení zásilky na bankovní účet zadaný ve vaší klientské sekci. V případě zájmu o doplňující informace nás kontaktujte na adrese fakturace@zasilkovna.cz.
-
-
-
Výdejní místo je naše partnerské místo, které slouží pro výdej (a příjem) zásilek. U výběru výdejních míst dbáme, aby bylo splněno několik podmínek – tak, aby návštěva pro vašeho zákazníka byla co nejpříjemnější. Naše vlastní síť čítá přes 9 000 výdejních míst v celé Evropě (z toho přes 5 500 jich máme jen v ČR). Díky strategickým partnerům vám také můžeme dopřát širokou nabídku dalších 92 000+ externích výdejních míst.
-
Naše vlastní síť čítá přes 8 000 výdejních míst v celé Evropě (z toho přes 5 500 jich máme jen v ČR). Díky strategickým partnerům vám také můžeme dopřát širokou nabídku dalších 92 000+ externích výdejních míst.
-
Podací místo je výdejní místo, které slouží i pro příjem zásilek. 97 % našich výdejních míst slouží také jako podací místo. Doporučujeme zkontrolovat, zda vámi vybraná pobočka je podacím místem na našem webu.
-
Otevírací dobu výdejních/podacích míst si nastavuje každý provozovatel individuálně. Občas se stává, že se otevírací doba prodejny jako takové liší od provozu našeho výdejního místa (např. z provozních důvodů či kapacitních možností). Proto doporučujeme vždy zkontrolovat informace k výdejním místům na našem webu.
-
Depa jsou velké průmyslové prostory, do kterých přivážíme zásilky z podacích míst. Následně je třídíme a dále posíláme na určená výdejní místa nebo na adresu. Jen v ČR máme 15+ dep a u všech z nich je možnost podání zásilky (TIP: Podívejte se na přehled našich dep s otevírací dobou a adresou). V ostatních státech Evropy máme dalších osm dep.
-
Otevírací dobu všech našich dep najdete v Přehledu našich dep.
-
-
-
Standardní zásilky by měly splňovat následující parametry:
maximální hmotnost zásilky: 5 kg
maximální rozměr jedné strany zásilky: 70 cm
maximální součet rozměrů všech tří stran (výška, šířka, hloubka) zásilky: 120 cm (např. zásilka o rozměrech 50 × 40 × 30 cm)
minimální rozměry: 10 × 7 × 1 cm
-
Nadrozměrné zásilky jsou takové, které mají maximální rozměr jedné strany zásilky od 70 cm do 120 cm nebo maximální součet rozměrů všech tří stran od 120 cm do 150 cm nebo váhu od 5,1 do 10 kg.
-
Maximální rozměry zásilek dělíme podle typu služeb. Pro e-shopy je limit nejdelší strana 120 cm a součet všech tří stran nesmí přesáhnout 150 cm. Pro službu Mezi námi, která je určená fyzickým osobám, je maximální rozměr jedné strany 50 cm a součet všech tří stran max. 120 cm.
-
Přes Mezi námi (fyzické osoby) lze poslat zásilku s max. váhou 5 kg, e-shopy s námi mohou doručovat zásilky do 10 kg.
-
Veškeré ceny našich služeb, včetně nadměrných zásilek, najdete na našich webových stránkách (dle destinace, kam chcete zásilku poslat) nebo přímo v kompletním ceníku našich služeb.
Nadrozměrné zásilky jsou takové, které mají maximální rozměr jedné strany zásilky od 70 cm do 120 cm nebo maximální součet rozměrů všech tří stran od 120 cm do 150 cm nebo váhu od 5,1 do 10 kg.
-
-
-
Pohyb vaší zásilky můžete sledovat na našich webových stránkách. Stačí zadat trasovací číslo ve tvaru Z 123 4567 890 a veškeré informace o vaší zásilce máte před sebou. Dále můžete trasovat zásilku i přímo z klientské sekce v záložce Podané zásilky. V případě, že více jak 24 hodin v pracovním dnu nenastal žádný pohyb vaší zásilky, neváhejte nás kontaktovat na tel. čísle +420 216 216 516.
-
Zákazník je o svých zásilkách pravidelně informován jak prostřednictvím e-mailu, tak pomocí SMS, a nově i prostřednictvím naší mobilní aplikace Zásilkovna. Úplně první informaci o zásilce (s trasovacím číslem) zákazník obdrží prostřednictvím e-mailu, a to ve chvíli, kdy převezmeme zásilku od e-shopu. Následně zákazníkovi posíláme e-mail a SMS s heslem pro vyzvednutí ve chvíli, kdy je zásilka připravena na výdejním místě. Celý průběh doručování lze sledovat také v aplikaci Zásilkovna, kdy appka zasílá notifikace o všech změnách. Příjemci zasíláme také upozornění v případě, že se blíží konec úložní doby. Vy jako odesílatel můžete příslušné notifikace nastavit ve Fakturační adrese v Klientské sekci.
V případě doručení přímo na adresu od nás zákazník získává info o doručování s přesností až na 90 minut. Ve chvíli doručování mu volá náš řidič, a to dvakrát po dobu min. 15 sekund, aby se skutečně podařilo zákazníka zastihnout. Pokud se řidič se zákazníkem nespojí a ten ani nereaguje na domovní zvonek, uložíme mu zásilku na nejbližším výdejním místě. -
Zásilky po České republice jsou z 98 % doručovány následující pracovní den od předání. Pokud chcete mít jistotu, že vaše zásilka bude odeslána ten stejný den, který ji podáte, doporučujeme podání zásilky zároveň s otevírací dobou podacího místa nebo je podat přímo na našem expediční depu, kde je navíc podání zásilky pro e-shopy o 10 Kč levnější!
-
Zásilka může být uložena na výdejním místě nejdéle 21 kalendářních dní. Tato lhůta může být před Vánoci zkrácena.
-
Standardní úložní lhůta je stanovena na 7 kalendářních dní s možností prodloužení o dalších 14 dní. Maximální úložní doba zásilky na výdejním místě je tedy 21 dní.
Úložní dobu má možnost prodloužit jak odesílatel v trasování, tak i příjemce ve webovém trasování, popř. v aplikaci Zásilkovna.
Naopak e-shop jakožto odesílatel má možnost v systému možnost prodloužení úložní doby zakázat. V případě, že by vám nabízené možnosti nevyhovovaly, a potřebovali byste je upravit vám na míru, kontaktujte naši zákaznickou linku na čísle +420 216 216 516.
-
Ano, i tato služba je volitelná při zadávání zásilky. Postačí při podávání zásilky kliknout na tlačítko " Plánovaný výdej " a zadat termín výdeje.
-
Na výdejním místě si může zásilku vyzvednout příjemce nebo osoba, které bylo příjemcem svěřeno heslo pro výdej.
-
Ano, i tuto službu nabízíme. Pokud jste e-shop, v Klientské sekci můžete při podání zásilky objednat službu "Ověření věku 18+". Fyzické osoby dohledají tuto možnost v aplikaci Zásilkovna v sekci Služby.
-
Při zvolení služby expresního, tedy večerního doručení* je zásilka doručována ten samý den, a to ve večerních hodinách mezi 18:00-22:00.
*V rámci největších měst (Praha, Brno, Ostrava) nabízíme doručení na adresu ve večerních hodinách. V případě, že zásilky podáte na příslušných depech do 16:00, případně na vybraných pobočkách do 13:00 nebo prostřednictvím svozů, doručíme je v rámci daného města ještě ten samý den, a to ve večerních hodinách mezi 18. a 22. hodinou. Podání je možné také na ostatních pobočkách po celé České republice i Slovensku – v takovém případě zboží doručíme následující den.
-
Frekvence závisí na způsobu fakturace, který máte nastavený. Základní způsob fakturace je týdenní se zápočtem a dobírky odvádíme denně v jedné platbě na váš bankovní účet. Pokud by doběrečné do této doby nebylo uhrazeno na váš bankovní účet, obraťte se na naše fakturační oddělení na e-mailu fakturace@zasilkovna.cz.
-
-
-
V tomto případě je třeba zkontrolovat kontaktní údaje příjemce dané zásilky, ideálně v “podaných zásilkách” v klientské sekci, anebo kontaktovat náš zákaznický servis (tel. 216 216 516), který s vámi zkontroluje kontaktní údaje zákazníka, a případně znovu odešle informační e-mail či SMS s heslem.
-
Přes Zásilkovnu nelze odesílatel zboží typu:
Velké, objemné či těžké zásilky (nábytek, pneumatiky, lednice, TV apod.),
tekutiny (prací gely, čistící prostředky, alkohol, zavařeniny apod.),
velmi křehké a citlivé zboží (porcelán, sklo, křišťál, diagnostické přístroje apod.),
nebezpečné či nelegální zboží (drogy, výbušniny, hořlaviny apod.).
Kompletní seznam vyloučeného zboží z přepravy najdete v našich Obchodních podmínkách (viz odstavec 2.2.).
-
Podání reklamace je možné prostřednictvím webového formuláře na tomto odkaze. Možnost prokliku máte i přímo z klientské sekce – záložka Klientská podpora.
-
Jde o stav zásilky, která směřuje zpět k odesílateli. Nejčastěji se jedná o zásilku, kterou si příjemce nevyzvedne či odmítne její převzetí, nebo o zpětné zásilky (reklamační asistent). Vrácení zásilek se řídí nastavením vašeho účtu (buď na zadané výdejní místo pro vratky/na podací depo, nebo prostřednictvím svozu, máte-li jej zajištěný). Výdejní místo pro vratky si můžete upravit v Klientské sekci v části Fakturační adresa. Změna se aplikuje na zásilky, u nichž štítek vytvoříte po této změně.
-
Jakmile uplyne lhůta pro vyzvednutí zásilky (standardní úložní doba je 7 kalendářních dnů, v sezóně se může změnit), automaticky je zásilka systémově změněna na tzv. vratku. V rámci standardního procesu doručování je směřována dle nastavení vašeho účtu. V případě, že si vratky vyzvedáváte na výdejním místě nebo na depu, budete o doručení a možnosti vyzvednutí informováni e-mailem. Toto upozornění si nastavte v Klientské sekci ve Fakturační adrese. Do e-mailu vám přijde heslo pro výdej vratky, které nahlaste obsluze výdejního místa.
-
Pokud máte svoz zásilek objednaný skrz našeho obchodního zástupce a kurýr nedorazí v čase domluveného svozu, s největší pravděpodobností nastala nějaká komplikace na trase kurýra. V tomto případě prosím kontaktujete náš zákaznický servis na čísle +420 216 216 516 (PO-PÁ 8.00-18.00), operátor/ka vám rád/a zjistí důvod zpoždění svozu u našeho dispečera a společně zajistí nápravu této situace.
-
Pokud je vaše oblíbené podací místo zavřené, doporučujeme využít jiné, které se nachází v okolí. Seznam podacích míst naleznete na našem webu. Zásilky lze podávat na našich depech či podacích místech. Seznam našich dep i s otvírací dobou naleznete zde.
-
Při výdeji zásilek zákazníkům doporučujeme každou zásilku zkontrolovat a v případě viditelného poškození odmítnout její převzetí na výdejním místě. Samotnou reklamaci je nutné zadat prostřednictvím webového formuláře na tomto odkaze.
-
Všechny své faktury si můžete stáhnout ve své klientské sekci. V případě, že evidujete nesrovnalosti či máte doplňující dotazy s fakturací, obraťte se na naše fakturační oddělení na e-mailové adrese fakturace@zasilkovna.cz. Rádi vám pomohou.
-
Jestliže nastal jakýkoliv problém s klientskou sekcí, počkejte 5 minut a potom znovu načtěte webovou stránku nebo se znovu přihlaste. Doporučujeme webový prohlížeč Google Chrome nebo Mozilla Firefox. V případě, že ani toto nepomůže, ozvěte se nám na tel. 216 216 516 a váš dotaz vám pomůžeme vyřešit.
-
Pokud jste zadal/a špatné výdejní místo a zásilku jste ještě nepředal/a našemu řidiči nebo neodnesl/a na naše podací místo, doporučujeme chybná data stornovat a podat zásilku znovu, se správným výdejním místem. V klientské sekci storno zásilky provedete v seznamu “Podaných zásilek” pomocí ikonky červené popelnice. Zásilka změní stav z “Očekáváme dodání obchodem” na stav “Zásilka byla stornována”
-
Pokud jste zásilku předal/a našemu řidiči, není již možné provést změnu výdejního místa, a to z provozních důvodů. Doporučujeme provést novou expedici na správné výdejní místo. Zároveň kontaktujte náš zákaznický servis na čísle +420 216 216 516 (PO-PÁ 8.00-18.00), kde vám kolegové pomůžou nastavit u zásilky vratku a chybně podanou zásilku nebudeme příjemci přepravovat.
-
Klikněte vpravo dole na našeho chatbota a zeptejte se jeho, rád vám poradí hned teď.
-