Do kdy můžu k vám do systému posílat objednávky v kunách?
Do 29. 12. 2022 odpoledne, poté bude služba dočasně přerušena kvůli nutným změnám v systému.
Můžu začít posílat zásilky s hodnotou v EUR před 1. 1. 2023?
Ano, můžete. Pro přepnutí výplaty dobírek na EUR kontaktujte svého obchodního zástupce, který vám tuto změnu v systému zajistí.
Jak bude v tomto případě probíhat konverze měn?
Konverzace měn bude probíhat standardně dle našich VOP.
Od kdy budu muset posílat objednávky v hodnotě EUR?
Po znovuotevření služby, které proběhne dle rychlosti úprav systému – buď v pondělí 2. 1. 2023, nebo úterý 3. 1. 2023. Od této doby již nepůjde podat zásilky s hodnotami v HRK a bude nutné uvádět EUR.
Jak si poradíte s objednávkami, které zadáme v kunách, ale vy je budete doručovat až po Novém roce?
Všechny tyto zásilky budou zpracovány. Prvních 14 dní je v Chorvatsku přechodné období, kdy příjemce může zaplatit ještě v HRK, anebo již v EUR. Pokud si vybere eura, zadaná částka v kunách bude přepočtena fixním kurzem na eura.
Začnou dobírky od 1. 1. 2023 hned chodit v EUR, přestože zadané byly v roce 2022 v HRK a vybrané také v HRK?
Ano, jelikož kuny jako měna již nebudou existovat.
Máme již s bankou vyřízené, že ke dni 30. 12. 2022 ukončujeme svůj HRK účet. Kdy je potřeba provést změnu účtu?
Poslední vystavení faktur pro výplatu dobírek v HRK v roce 2022 proběhne ke dni 27. 12. 2022. To znamená, že v průběhu posledního týdne roku 2022 vyplatíme tyto poslední závazky v HRK. Následující výplata dobírek proběhne až v roce 2023 v EUR. Ta bude poslána na účet pro eurové platby, který máte zadaný u svého uživatelského účtu. Pokud nemáte účet pro platbu v EUR vyplněn, můžete si ho doplnit již nyní. V případě, že žádný EUR účet momentálně nemáte, tak lze po Novém roce využít právě váš HRK účet. Jediné, co je potřeba udělat, je jej přepsat jako EUR účet.
Nastavení všech uživatelů, kteří mají nyní uloženou výplatu dobírek v HRK, bude změněno na výplatu dobírek v EUR.
Pokud si přejete přejít na výplatu s konverzí měny (v CZK), můžete tuto změnu udělat taktéž ve vašem uživatelském účtu v klientské sekci. Změnu doporučujeme udělat po posledním vystavení faktur v kunách, tedy po 27. 12. 2022.
S nastavením účtu vám rád pomůže váš obchodní zástupce.