V poslední době evidujeme časté útoky podvodníků, kteří zneužívají jméno naší společnosti. Zjistěte na naší nové stránce, na co si dát pozor.

Blog

Nadrozměrné zásilky přes aplikaci Zásilkovna

12. 5. 2022 10:29

Od 2. května můžete přes mobilní aplikaci Zásilkovna podávat i nadrozměrné zásilky s hmotností až 10 kg. Reagovali jsme tak na vysokou poptávku našich zákazníků, kteří chtějí přes Zásilkovnu odesílat i větší a těžší zásilky. Tady najdete praktický přehled, časté dotazy a pár tipů k nové službě.

Parametry zásilek

Standardní zásilka

Maximální rozměry: 50 x 40 x 30 cm
Součet tří stran max. 120 cm
Délka nejdelší strany max. 50 cm
Hmotnost max. 5 kg
Cena: od 79 Kč

Nadrozměrná zásilka

Maximální rozměry: 60 x 50 x 40 cm
Součet tří stran max. 150 cm
Délka nejdelší strany max. 120 cm
Hmotnost max. 10 kg
Cena: od 119 Kč

Parametry najdete i přímo v aplikaci:

Kde se kontrolují parametry zásilek? Na podacím místě?

Zda je zásilka standardní, anebo nadrozměrná, se ověřuje (měří a váží) až na našich depech. Na podacích místech Zásilkovny přeměřování neprobíhá. Tedy i když na podacím místě budete podávat na první pohled nadrozměrnou zásilku, kterou jste však v aplikaci podali jako standardní, pracovník výdejního místa nemá povinnost vás na tuto skutečnost upozorňovat, naopak má povinnost zásilku přijmout. 

Co když zásilku podám jako standardní, ale později se zjistí, že je nadrozměrná?

Pokud se na našem depu při přeměřování zjistí, že zásilka byla podána jako standardní, ale má parametry pro nadrozměr, bude vrácena odesílateli, a to bez nároku na vrácení peněz za dopravu. Proto doporučujeme přeměřit a zvážit zásilku doma, před jejím podáním, aby nedocházelo ke komplikacím.

Jak poznám, že jsem zásilku špatně přeměřil/zvážil a bude mi vrácena?

Pokud naši pracovníci na depu zjistí, že zásilka podaná jako standardní nesplňuje parametry (je větší či těžší), bude tato zásilka označena jako tzv. vratka. Odesílatel od nás dostane informaci (e-mail, v rámci aplikace), že mu zásilka bude vrácena. Zásilka bude doručena na nejbližší výdejní místo Zásilkovny s volnými kapacitami od místa podání.

Vrátili jsme mi zásilku, že je nadrozměrná, přitom měla jen pár gramů nad 5 kg!

Hmotnost zásilek je na depu ověřována pomocí kalibrovaných vah. Ač bychom někdy rádi přimhouřili oko, právě přesnost a zodpovědnost našich kolegů na depech je zárukou, že se na spolehlivost a férovost našich služeb můžete spolehnout. Proto pokud při vážení zásilky doma zjistíte, že je hmotnost skutečně “tak tak” a ručička vah atakuje číslo 5, doporučujeme pro jistotu podat zásilku jako nadrozměrnou. Vyvarujete se tak možnému vrácení zásilky.

Správná volba typu zásilky je v kompetenci odesílatele

Pracovník výdejního místa není zodpovědný za přeměření a vážení zásilek.

 Je možné nadrozměrné zásilky doručovat do Z-BOXů?

Vzhledem k maximálním rozměrům jednotlivých schránek to možné není. Pokud při podávání zásilky v aplikaci zvolíte možnost nadrozměrné zásilky, z vyhledávače výdejních míst zmizí jak všechny Z-BOXy, tak pobočky, které nepřijímají nadrozměrné zásilky.

Ceník služeb

Kolik zaplatím za odeslání zásilky na výdejní místo Zásilkovny v ČR?

  • Standardní zásilka: od 79 Kč
  • Nadrozměrná zásilka: od 119 Kč
  • Dobírka: 23 Kč

Kolik zaplatím za odeslání zásilky na vybranou adresu v ČR?

  • Standardní zásilka: od 109 Kč
  • Nadrozměrná zásilka: od 149 Kč
  • Dobírka: 23 Kč

Podání na pobočkách Zásilkovny

Mohu nadrozměrnou zásilku podat na kterékoliv pobočce Zásilkovny?

Ne. Z kapacitních důvodů (některé pobočky nemají velké sklady či úložné prostory) lze nadrozměrné zásilky podat pouze na vybraných pobočkách.

Kde najdu, jestli daná pobočka přijímá i nadrozměrné zásilky?

S výběrem vhodné pobočky vám pomůže náš vyhledávač na adrese zasilkovna.cz/pobocky, kde si ve filtru “Pro odesílatele” zaklikněte možnost “Nad 5 kg”.

Možnost podat nadrozměrnou zásilku v aplikaci Zásilkovna nevidím…

Aby se vám možnost odeslat až 10kg zásilku v aplikaci objevila, je třeba mít verzi 1.12.0. Jakou verzi appky máte, zjistíte po kliknutí na záložku Profil ve spodním menu. Aplikace se většině uživatelů aktualizuje automaticky. Pokud chcete aktualizaci provést manuálně, ve storu vyhledejte aplikaci Zásilkovna, klikněte na červenou ikonu appky a poté na tlačítko Aktualizovat.

A co doručení? Lze nadrozměrnou zásilku doručit na kterékoliv výdejní místo Zásilkovny?

Z kapacitních důvodů (některé pobočky nemají velké sklady či úložné prostory) lze nadrozměrné zásilky doručit pouze na vybrané pobočky. Při volbě odeslání nadrozměrné zásilky vám aplikace automaticky ve výběru ukáže je ty pobočky, kam je doručení nadrozměru možné.

Tip: Před podáním zásilky si prosím přečtěte naše VOP, ať máte veškeré informace ke službám.


Sdílet:

Rubriky