Kde se kontrolují parametry zásilek? Na podacím místě?
Zda je zásilka standardní, anebo nadrozměrná, se ověřuje (měří a váží) až na našich depech. Na podacích místech Zásilkovny přeměřování neprobíhá. Tedy i když na podacím místě budete podávat na první pohled nadrozměrnou zásilku, kterou jste však v aplikaci podali jako standardní, pracovník výdejního místa nemá povinnost vás na tuto skutečnost upozorňovat, naopak má povinnost zásilku přijmout.
Co když zásilku podám jako standardní, ale později se zjistí, že je nadrozměrná?
Pokud se na našem depu při přeměřování zjistí, že zásilka byla podána jako standardní, ale má parametry pro nadrozměr, bude vrácena odesílateli, a to bez nároku na vrácení peněz za dopravu. Proto doporučujeme přeměřit a zvážit zásilku doma, před jejím podáním, aby nedocházelo ke komplikacím.
Jak poznám, že jsem zásilku špatně přeměřil/zvážil a bude mi vrácena?
Pokud naši pracovníci na depu zjistí, že zásilka podaná jako standardní nesplňuje parametry (je větší či těžší), bude tato zásilka označena jako tzv. vratka. Odesílatel od nás dostane informaci (e-mail, v rámci aplikace), že mu zásilka bude vrácena. Zásilka bude doručena na nejbližší výdejní místo Zásilkovny s volnými kapacitami od místa podání.
Vrátili jsme mi zásilku, že je nadrozměrná, přitom měla jen pár gramů nad 5 kg!
Hmotnost zásilek je na depu ověřována pomocí kalibrovaných vah. Ač bychom někdy rádi přimhouřili oko, právě přesnost a zodpovědnost našich kolegů na depech je zárukou, že se na spolehlivost a férovost našich služeb můžete spolehnout. Proto pokud při vážení zásilky doma zjistíte, že je hmotnost skutečně „tak tak“ a ručička vah atakuje číslo 5, doporučujeme pro jistotu podat zásilku jako nadrozměrnou. Vyvarujete se tak možnému vrácení zásilky.