Blog

Časté dotazy e-shopů

24. 7. 2020 14:00

Kdo jsme?

Zásilkovna je ryze česká franšízová logistická společnost, která poskytuje komplexní logistické služby pro internetové obchody ve 30 zemích Evropy a USA. Naše vlastní široká síť výdejních míst aktuálně čítá přes 4 500 partnerů, díky kterým můžeme nabídnout oblíbenou službu osobního odběru v celé střední Evropě. Jako bonus nabízíme také stále oblíbenější službu Mezi námi, která umožňuje fyzickým osobám posílat balíčky rychle, levně a bez front pomocí mobilní aplikace.

Se Zásilkovnou můžete využít více jak 4500 výdejních míst, zasílat zásilky do 31 států světa, a tím oslovit až 300 milionů potenciálních zákazníků. Zároveň máte možnost posílat své zásilky přímo na adresy zákazníků, a to pomocí našich externích přepravců. Více informací o konkrétních dopravcích a cenách služeb naleznete v našem webu.

Ano! V ČR máme pokryto 99 % území i dodáním na konkrétní adresu. V zahraničí doručujeme na adresu na kontinentálním území. Nedoručujeme pouze na ostrovní území států (Kanárské ostrovy, Madeira, Malta apod.). Více najdete na našich webových stránkách, nebo se obraťte na vašeho obchodního zástupce či na zákaznický servis na čísle +420 216 216 516.

Zásilkovna disponuje velkým množstvím vlastních dopravních sil. Navíc spolupracujeme s několika externími přepravci, jako je například DPD, InTime nebo ČP.

Ano, můžete. Pro odesílání zásilek do zahraničí platí stejný postup jako pro odesílání zásilek v rámci České republiky. Zásilky je možné zasílat do 31 zemí včetně celé EU, USA a Ruska. Více o zasílání zásilek do zahraničí naleznete na našem webu.

Cena přepravy je závislá na místě podání, parametrech zásilky, cílové zemi a způsobu doručování do cílové země s nejnižší sazbou od 65 Kč bez DPH. Více informací o konkrétních cenách naleznete na našem webu.

Začínáme se Zásilkovnou

Díky Zásilkovně získáte jedním napojením přístup ke všem našim službám, včetně možnosti využít 60+ dopravců ve 31 zemích s více než 300 milióny potenciálních zákazníků a více jak 4 500 výdejních míst.

Zásilkovna je ten nejlevnější způsob dopravy na výdejní místa. Základní cena je pouze 47 Kč bez DPH při standardním rozměru zásilky a doručení na naše výdejní místo. Celý náš ceník si můžete prohlédnout v dokumentu pod odkazem.

Stačí vyplnit vyplnit krátký formulář vpravo nahoře (Registrace) na našem webu a za pár minut je hotovo.

Postup je jednoduchý a rychlý. Stačí během pár minut vyplnit náš registrační formulář. Po přihlášení do klientské sekce je třeba zaevidovat fakturační adresu a odesílatele. Následně prosím vyčkejte na schválení vaší registrace, která proběhne standardně do 3 pracovních dnů (v 90 % případů je to do několika málo hodin). Ve chvíli, kdy je registrace schválená, můžete začít podávat své zásilky a naplno využívat všechny naše služby napříč Evropou. 

Registrace je zcela zdarma.

Registrace je rychlá. Stačí vyplnit registrační formulář na našich internetových stránkách. Pak už stačí jen vyčkat na schválení vašeho účtu, které trvá nejdéle 3 pracovní dny. V 90 % případů je účet schválen do několika hodin.

Zásilky můžete začít posílat ve chvíli, kdy bude vaše registrace schválena. 

Systém Zásilkovny jsme schopni napojit na 97 % e-shopových řešení používaných v České republice. Seznam všech spolupracujících systému si můžete prohlédnout na našich webových stránkách. Pokud máte své stránky vytvořené na míru, neváhejte se na nás obrátit na adrese technicka.podpora@zasilkovna.cz  – určitě nalezneme společné řešení.

Zásilkovna s.r.o. je na území České republiky poskytovatelem poštovních služeb a plní tak roli prostředníka mezi e-shopem a adresátem při výběru doběrečného. Dobírky jsou pak následně hrazeny na váš účet výlučně bankovním převodem, tedy nejedná se o evidované tržby.

Jak posílat zásilky?

Po přihlášení ke svému účtu naleznete vlevo nahoře tlačítko Podat zásilku, kde následně vyplníte potřebné údaje o zásilce (č. objednávky, jméno a příjmení příjemce, e-mail, telefon, hodnotu, výdejní místo, svůj obchod). Vše následně potvrdíte souhlasem s OP a kliknutím na tlačítko podat zásilku

Dalšími způsoby jsou tzv. hromadný import zásilek, který naleznete rovněž v klientské sekci, a podání přes API. Bližší informace k podání přes API žádejte u svého obchodního zástupce nebo na adrese technicka.podpora@zasilkovna.cz.

Produkt vložte ideálně do krabičky z tvrdého kartonu s odpovídajícími rozměry a zalepte, aby se zásilka nemohla otevřít. Nutností je mít vždy jednu zásilku v jednom homogenním balíčku, ne více. Nezapomeňte vyplnit prázdný prostor v balíčku, aby se obsah po cestě nerozbil. Pak zásilku správně označit přepravním štítkem – a to je vše. Podrobnější návod na zabalení zásilky naleznete v našem desateru bezpečné přepravy zásilek.

Stačí vytisknout štítek, který se vám vygeneruje v klientské sekci, a nalepit jej na krabičku (v případě, že budete štítek přelepovat lepící páskou, pamatujte na to, že nesmí překrývat čárový kód). Dejte pozor, aby na krabičce byl vždy pouze jeden štítek. Ke každé zásilce prosím využijte vždy nový, nově vygenerovaný štítek.

Štítek je vygenerován automaticky po zadání zásilky do našeho systému. Pak už jen stačí štítek vytisknout v záložce Podané zásilky a nalepit na zásilku. Podrobná pravidla pro označování zásilek naleznete pod odkazem.

Ano, všechny vaše zásilky mohou být doručeny na kterékoliv naše výdejní místo jak v České republice, tak v zahraničí. Celkově máme výdejních míst více než 4500 – jejich seznam naleznete na našem webu.

Zásilku můžete podat na výdejních místech, které z většiny slouží i jako místa podací, dále také na podacích depech a nebo si u svého obchodního zástupce můžete domluvit svoz zásilek přímo od vás. Svoz nabízíme při minimálním odvozu 12 zásilek denně. Kontakt na svého obchodního zástupce naleznete ve své klientské sekci.

97 % našich výdejních míst slouží rovněž jako podací místa. To, zda je vaše vybrané výdejní místo zároveň i podací, zjistíte na našich webových stránkách v sekci Výdejní a podací místa. V detailu každého výdejního místa naleznete informaci, zda slouží i jako podací.

Svoz zpravidla nabízíme e-shopům, které zasílají více jak 12 zásilek denně. Pro více informací se obraťte na obchod@zasilkovna.cz nebo kontaktujte svého obchodního zástupce. Kontakt na něj naleznete ve své klientské sekci.

Standardně nabízíme fakturaci v týdenním intervalu se zápočtem oproti vybraným dobírkám. Dobírky jsou dle VOP hrazeny do 10 pracovních dnů po doručení zásilky na bankovní účet zadaný ve vaší klientské sekci. V případě zájmu o doplňující informace nás kontaktujte na adrese fakturace@zasilkovna.cz.

Naše výdejní místa

Výdejní místo je naše partnerské místo, které slouží pro výdej (a příjem) zásilek. U výběru výdejních míst dbáme, aby bylo splněno několik podmínek – tak, aby návštěva pro vašeho zákazníka byla co nejpříjemnější. Naše vlastní síť čítá přes 4 500 výdejních míst v celé Evropě (z toho 3 000 máme jen v ČR). Díky strategickým partnerům vám také můžeme dopřát širokou nabídku dalších 91 000+ externích výdejních míst. 

Naše vlastní síť čítá přes 4 500 výdejních míst v celé Evropě (z toho 3 000 máme jen v ČR). Díky strategickým partnerům vám také můžeme dopřát širokou nabídku dalších 91 000+ externích výdejních míst. 

Podací místo je výdejní místo, které slouží i pro příjem zásilek. 97 % našich výdejních míst slouží také jako podací místo. 

Otevírací dobu výdejních/podacích míst si nastavuje každý provozovatel individuálně. Občas se stává, že se otevírací doba prodejny jako takové liší od provozu našeho výdejního místa (např. z provozních důvodů či kapacitních možností). Proto doporučujeme vždy zkontrolovat informace k výdejním místům na našem webu.

Depa jsou velké průmyslové prostory, do kterých přivážíme zásilky z podacích míst. Následně je třídíme a dále posíláme na určená výdejní místa nebo na adresu. Jen v ČR máme deset dep a u čtyř z nich je možnost podání zásilky, konkrétně jsou to depa Praha – Ruzyně, Praha – Satalice, Brno a Ostrava.  V ostatních státech Evropy  máme dalších osm dep, celkem jich tedy momentálně máme osmnáct. Více o našich depech se také dozvíte v našem článku Zásilkovna v Evropě.

Podací depa (depa, na kterých můžete podávat zásilky) jsou v České republice čtyři:

Praha – Ruzyně
Po–Pá (8:00–20:00)

Praha – Satalice
Po–Pá (8:00–20:00)

Brno
Po-Pá (8:00–20:00)

Ostrava
Po-Pá (8:00–20:00)

Jaké jsou parametry zásilek?

Standardní zásilky by měly splňovat následující parametry:

    1. maximální hmotnost zásilky: 5 kg

    2. maximální rozměr jedné strany zásilky: 70 cm

    3. maximální součet rozměrů všech tří stran zásilky: 120 cm (např. zásilka o rozměrech 50×40×30 cm)

    4. minimální rozměry: 10×7×1 cm

Nadrozměrné zásilky jsou takové, které mají maximální rozměr jedné strany zásilky od 70 cm do 120 cm nebo maximální součet rozměrů všech tří stran od 120 cm do 150 cm nebo váhu od 5,1 do 10 kg.

Součet všech tří stran standardní zásilky je maximálně 120 cm a jedna strana nesmí být delší než 70 cm. Nadrozměrná zásilka má maximální součet stran 150 cm a jedna strana nesmí být delší než 120 cm.

Standardní zásilky mají maximální hmotnost 5 kg, nadrozměrné pak 10 kg.

Veškeré ceny našich služeb, včetně nadměrných zásilek, najdete na našich webových stránkách (dle destinace, kam chcete zásilku poslat) nebo přímo v kompletním ceníku našich služeb. 

Informace o vaší zásilce

Pohyb vaší zásilky můžete sledovat na našich webových stránkách. Stačí zadat trasovací číslo ve tvaru Z 123 4567 890 a veškeré informace o vaší zásilce máte před sebou. Dále můžete trasovat zásilku i přímo z klientské sekce v záložce Podané zásilky. V případě, že více jak 24 hodin nenastal žádný pohyb vaší zásilky, neváhejte nás kontaktovat na tel. čísle +420 216 216 516.

Zásilkovna spolupracuje s několika externími dopravci (DPD, InTime, ČP) a zároveň disponuje vlastní přepravní kapacitou. Zásilky mezi dopravce rozdělujeme dle mnoha parametrů, například rychlosti, výhodnosti přepravy do dané cílové destinace či způsobu doručení. Je tedy možné, že vaši zásilku poveze kterýkoliv z našich přepravců. Po celou dobu přepravy však zodpovědnost za vaši zásilku padá na nás.

Zákazník je o svých zásilkách pravidelně informován jak prostřednictvím e-mailu, tak pomocí SMS, a nově i prostřednictvím naší mobilní aplikace Zásilkovna. Úplně první informaci o zásilce (s trasovacím číslem) zákazník obdrží prostřednictvím e-mailu, a to ve chvíli, kdy zadáte údaje o zásilce do našeho systému. Následně zákazníkovi posíláme e-mail a/nebo SMS s heslem pro vyzvednutí ve chvíli, kdy je zásilka připravena na výdejním místě. Celý průběh doručování lze sledovat také v aplikaci Zásilkovna. 

V případě doručení přímo na adresu je komunikace se zákazníkem plně v kompetenci daného přepravce. Váš zákazník od nás tedy získá již zmíněný první e-mail s trasovacím číslem zásilky. Další notifikace k doručování a stavu zásilky zákazník obdrží dle nastavených procesů daného kurýra. 

 

Zásilky po České republice jsou z 98 % doručovány následující pracovní den od předání. Může se stát, že se dodací lhůta o jeden den protáhne, a to z toho důvodu, že byla podána na naše podací místo až po odjezdu řidiče. Pokud chcete mít jistotu, že vaše zásilka bude odeslána ten stejný den, který ji podáte, informujte se u obsluhy podacího místa, v kolik hodin řidič sváží zásilky. U zásilek do sousedních zemí se doručovací lhůta prodlužuje v rámci vzdálenosti cílové destinace.

Zásilka může být uložena na výdejním místě nejdéle 21 kalendářních dní. Tato lhůta může být před Vánoci zkrácena.

Standardní úložní lhůta je stanovena na 7 kalendářních dní s možností prodloužení na 21 dní. V případě, že by vám tato možnost nevyhovovala, kontaktujte naši zákaznickou linku na čísle +420 216 216 516.

Ano, není to problém. Postačí při zadávání zásilky do našeho systému vyplnit okno Plán výdeje, kde je možnost zadání data, kdy má být zásilka připravena k vyzvednutí. 

Na výdejním místě si může zásilku vyzvednout váš zákazník nebo osoba, které bylo svěřeno heslo pro výdej.

Ano, i tuto službu nabízíme. Při zadávání zásilky do systému máte možnost zaškrtnou políčko 18+, což znamená, že při výdeji zásilky bude ověřen věk příjemce přímo na výdejním místě.

Ano, zásilka je standardně pojištěna do výše udávané hodnoty. Maximální výše hodnoty je 20 000 Kč nebo 700 EUR. Výše pojištění se u každého dopravce či typu doručení liší. Konkrétní informace najdete na našich webových stránkách. 

Při zvolení služby expresního/večerního doručení je zásilka doručována ten samý den, ve večerních hodinách mezi 18:00-22:00. Více informací o večerním doručení najdete zde

Doběrečné je vždy vyplaceno na váš zvolený bankovní účet do 10  pracovních dnů ode dne vybrání dobírky od příjemce zásilky. Pokud by doběrečné do této doby nebylo uhrazeno na váš bankovní účet, obraťte se na naše fakturační oddělení na e-mailu fakturace@zasilkovna.cz 

Něco se nepovedlo?

V tomto případě je třeba kontaktovat náš zákaznický servis (tel. 216 216 516), který s vámi zkontroluje kontaktní údaje zákazníka, a případně znovu odešle informační e-mail či SMS s heslem

Zboží vyloučené z přepravy naleznete v našich Obchodních podmínkách (viz odstavec 2.2.).

Podání reklamace je možné prostřednictvím webového formuláře na odkaze reklamace.zasilkovna.cz (možnost prokliku přímo z klientské sekce – záložka Klientská podpora) či e-mailem na reklamace@zasilkovna.cz.

Jde o stav zásilky, která směřuje zpět k odesílateli. Nejčastěji se jedná o zásilku, kterou si příjemce nevyzvedne či odmítne její převzetí, nebo o zpětné zásilky (reklamační asistenti). Vrácení zásilek se řídí nastavením vašeho účtu (buď na zadané výdejní místo pro vratky/na podací depo, nebo prostřednictvím svozu, máte-li jej zajištěný).

Jakmile uplyne lhůta pro vyzvednutí zásilky, automaticky je zásilka systémově změněna na tzv. vratku. V rámci standardního procesu doručování je směřována dle nastavení vašeho účtu. V případě, že si vratky vyzvedáváte na výdejním místě nebo na depu, budete o doručení a možnosti vyzvednutí informováni e-mailem.

V případě jakýchkoliv problémů se svozem neváhejte volat na náš zákaznický servis (tel. 216 216 516), kde vám rádi pomůžou. Pro e-shopy platí předvolba č. 3. Případně nás můžete kontaktovat na e-mailu info@zasilkovna.cz.

V případě jakýchkoliv problémů s podacími místy nám dejte vědět na čísle 216 216 516 a volte předvolbu číslo 3. Naši kolegové ze zákaznického servisu vám rádi pomohou. Případně nás můžete kontaktovat také na e-mailu info@zasilkovna.cz.

Při výdeji zákazníkům doporučujeme zásilku zkontrolovat a v případě viditelného poškození odmítnout její převzetí. Samotnou reklamaci je nutné zadat prostřednictvím webového formuláře či emailem na adresu reklamace@zasilkovna.cz.

V případě, že evidujete nesrovnalosti či máte doplňující dotazy s fakturací, obraťte se na naše fakturační oddělení na e-mailové adrese fakturace@zasilkovna.cz. Rádi vám pomohou.

Jestliže nastal jakýkoliv problém s klientskou sekcí, počkejte 5 minut a potom znovu načtěte webovou stránku nebo se znovu přihlaste. V případě, že ani toto nepomůže, ozvěte se nám na tel. 216 216 516 a váš problém vám pomůžeme vyřešit.

Pokud jste zadal/a špatné výdejní místo a zásilku jste ještě nepředal/a našemu řidiči nebo neodnesl/a na naše podací místo, doporučujeme chybná data stornovat a zadat údaje znovu se správným výdejním místem.

Pokud jste zásilku předal/a našemu řidiči, není již možné provést změnu výdejního místa, a to z provozních důvodů. Můžete provést novou expedici na správné výdejní místo a zároveň zažádat o vrácení chybně směrované zásilky na naší zákaznické lince.


Sdílet:

Rubriky