Z-BOT zavádíme jako jednu z dalších možností, kde si zákazník může svoji zásilku vyzvednout. Umístění takového zařízení je vhodné především ve velkých obchodních centrech, kde je vysoká koncentrace lidí. Naše výdejní místa jsou tam zákazníky velmi často využívána a Z-BOT jim nabízí další možnost, jak si velmi rychle a pohodlně zásilku vyzvednout a ušetřit čas. Samozřejmě jako technologickou firmu nás také zajímá praktická využitelnost robotů v logistice. Chceme být zase o krok před konkurencí a zákazníkům nabídnout něco výjimečného.
Zákazník na klávesnici Z-BOTu zadá unikátní heslo přiřazené zásilce, kterou si předtím online objednal a zaplatil a během několika vteřin drží svůj balíček v ruce. Hlavním smyslem spuštění nové služby je nabídnout zákazníkům v místech s velkou koncentrací lidí nový typ výdejního místa, kde si svoji zásilku mohou pohodlně vyzvednout během několika vteřin a ušetřit čas. První Z-BOT Zásilkovny je umístěn v OC Chodov v Praze. Pokud si novou službu zákazníci oblíbí, plánuje Zásilkovna umístit zařízení v dalších obchodních centrech jak v Praze, tak i v dalších městech České republiky. Maximální kapacita zařízení Z-BOT je až 315 zásilek denně. Manipulace se zásilkami je v řádu vteřin, a to jak při procesu umísťování jednotlivých zásilek do Z-BOTu zaměstnancem Zásilkovny, tak i během výdeje zákazníkovi.